مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم در این استان هفت هزار کودک ۳ تا ۶ سال مورد معاینه و سنجش قرار می‌گیرند.

سنجش چشم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر راضیه حاجیونی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۳ تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان است و اگر این دوره طلایی را از دست بدهند دیگر نمی‌توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم بینایی و نابینایی می‌شود، جلوگیری کرد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: اختلال در دید عمقی، تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک، افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در کودکان را ازجمله عوارض این اختلال است.

وی گفت: سازمان بهزیستی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم را در دستور کار قراردادهاست تا از این طریق به ارتقای سطح سلامت بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این کودکان کمک کند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توصیه به جدی گرفتن غربالگری تنبلی چشم نوزادان اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از خانواده‌هایی که کودکان ۳ تا ۶ سال دارند تقاضا می‌شود که با در دست داشتن شناسنامه، حفظ فاصله‌های اجتماعی و زدن ماسک برای غربالگری تنبلی چشم کودکان خود به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های مشخص‌شده در محل زندگی خود مراجعه کنند.

طرح غربالگری تنبلی چشم در استان بوشهر از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹ در مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت منتخب انجام می‌شود.

کد خبر 529185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha