مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: انجام هر گونه عملیات ساختمانی از قبیل خاک‌برداری، گودبرداری و تخلیه مصالح هنگام شب تا سپیده ممنوع است و در صورت گزارش شهروندان با خاطیان مطابق قانون برخورد می‌شود.

ساختمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس قاسمی چهارشنبه ۱۸ تیر افزود: براساس ماده ۱۲ قانون مقررات ملی ساختمان؛ هیچ شهروند، مالک و سازنده‌ای حق ندارد در اجرای پروژه ساختمانی موجبات آزار به همسایگان و عابران را فراهم کند و در صورت شکایت از وی باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: انجام عملیات ساختمانی به خصوص خاک‌برداری با ماشین آلات سنگین در زمان استراحت شهروندان موجب سلب آسایش عمومی می‌شود و بر همین اساس به تمامی دستگاه‌های مسئول اعلام شده که از صدور مجوز برای عملیات ساختمانی وخاک برداری هنگام شب پرهیز کنند و در صورت صدور با مرتکبین برخورد قضایی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: این اقدامات از طرف دادستانی در جهت حفظ حقوق عامه و حقوق شهروندی انجام می‌گیرد و برای این نهاد دادرسی چیزی مهم‌تر از تامین آرامش و آسایش شهروندان نیست.

قاسمی اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از شهروندن در روزهای گذشته با تماس به مراجع انتظامی و قضایی، به اجرای عملیات‌های ساختمانی هنگام شب اعتراض و شکایت داشتند که بلافاصله ماموران انتظامی به محل‌های مذکور اعزام و ضمن تعطیلی عملیات، مالکان به دستگاه قضایی فراخوانده شدند.

کد خبر 529089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha