مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حدود ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی و آبرسانی سیار به عشایر در مناطق استان نیز انجام می‌شود.

تانکر آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، منصور شیشه‌فروش درباره وضعیت اقلیم خشک و نیمه خشک اصفهان اظهار داشت: ۸۰ درصد مساحت استان اصفهان مواجه با شرایط خشکسالی است و حدود ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و آبرسانی سیار به عشایر در مناطق استان نیز انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: الگوی مصرف بهینه آب به ادارات استان اصفهان ابلاغ شده است و ادارات باید مصرف آب را از طریق نصب لوازم کاهنده مصرف آب، کنترل آبیاری فضای سبز با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و آبیاری قطره‌ای و بارانی تا ۲۰ درصد کاهش دهند.

شیشه‌فروش با بیان این‌که توسعه گلخانه‌ها و روش‌های آبیاری و قطره‌ای را به کشاورزان توصیه کرده‌ایم، عنوان کرد: تاکنون ۱۳۰ هزار هکتار طرح‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی در سطح استان اصفهان اجرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طرح جامع مدیریت خشکسالی در بخش کشاورزی و شرب باید تهیه شود و  پیک مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۴ بعد از ظهر است و همه ادارات باید در این ساعات سیستم‌های سرمایشی را کمتر استفاده کنند و لامپ‌ها را تبدیل به لامپ کم مصرف کنند و روزهای تعطیل هم خاموش کنند.

وی با تأکید بر این‌که صرفه‌جویی در مصرف آب در فصل تابستان بسیار مهم است و شهروندان باید مصرف بهینه آب را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: در بخش آب شرب شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده تا مشکلی ایجاد نشود، شرکت آب و فاضلاب استان زون‌بندی شبکه را انجام داده تا کنترل فشار در همه مناطق انجام شود.

کد خبر 529074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha