سیاستمدار و مدیر ارشد دولت‌های پس از انقلاب، گفت: نوع طرح سوال از رئیس‌جمهور و رفتارها نشان‌دهنده این است که می‌خواهند رئیس جمهور به مجلس بیاید و به او بی‌احترامی، هتاکی و توهین کنند.

هاشمی طبا

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا سید مصطفی هاشمی‌طبا سیاستمدار و مدیر ارشد دولت‌های مختلف پس انقلاب که سابقه وزارت صنایع در دولت‌های شهید رجایی و موسوی و همچنین معاونت رییس‌جمهور و ریاست سازمان تربیت بدنی در دولت‌های ششم و هفتم را در کارنامه دارد،  برخوردهای صورت گرفته با وزیر امور خارجه در مجلس، گفت: من فکر می‌کنم این برخوردها قابل پیش‌بینی بود، در مجالس گذشته هم چنین افرادی حضور داشتند و رفتارهای تند از خود بروز می‌دادند منتها نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که چنین رفتارها و اتهام‌زنی‌هایی در شأن مجلس نیست، نماینده مجلس باید منطقی حرف بزند.

وی ادامه داد: مجلسی که وظیفه دارد و می‌خواهد معقول تصمیم بگیرد، باید از اتهام‌زنی به مقام‌های کشور پرهیز کند و در مقابل با صحبت منطقی و استدلالی به دنبال بیان نظرات خود باشد، البته این رفتارها خیلی کمتر از آن توهین‌هایی است که در بیرون از مجلس نسبت به آقای روحانی و آقای ظریف صورت می‌گیرد، اما نمایندگان محترم باید بدانند که با این فعالیت‌های هیجانی و شعاری هیچ نتیجه و دستاوردی حاصل نمی‌شود.

هاشمی‌طبا در ادامه درباره تناقض میان شعارهای ولایتمداری نمایندگان مجلس یازدهم و توهین‌های انجام شده به وزیر امور خارجه که بارها شخصیت وی مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، اظهار کرد: در این خصوص ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید «به عمل کار برآید»، کسانی که خود را تابع رهبری می‌دانند و حرف ایشان را ملاک و معیار می‌دانند، ادعای آن‌ها با عملکرد و رفتارشان همخوانی ندارد. حتی برخی گروه‌ها در کشور هستند که معتقدند نباید برخلاف نظر و فکر رهبری فکر کرد و نظر داد، خب وقتی چنین عقیده‌ای دارند چرا در عمل رفتاری خلاف ادعای خود به نمایش می‌گذارند؟

وی افزود: حتی در آموزه‌های دینی هم ما این مسئله را داریم که خداوند در قرآن به موسی(ع) می‌فرماید به سوی فرعون برو که او طغیان کرده است و بعد می‌فرماید با او با ملایمت صحبت کن. یعنی حتی خداوند متعال می‌فرماید که با فردی مانند فرعون هم با ملایمت صحبت شود، خب این سخن قران کجا و این رفتار نمایندگان کجا.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درخصوص مطرح شدن طرح سوال از رییس‌جمهور توسط نمایندگان، بیان کرد: سوال از رئیس‌جمهور حق نمایندگان است و همه باید پاسخگو باشند، اما این نوع سوال کردن و رفتارها نشان‌دهنده این است که می‌خواهند رئیس‌جمهور به مجلس بیاید و به او بی‌احترامی، هتاکی و توهین کنند.

وی در پایان گفت: این کارها در شأن مجلس اسلامی ما نیست، اما اگر رفتار معقول داشته باشند سوال از رئیس‌جمهور و سایر مقام‌ها حق نمایندگان است.

در همین زمینه:

کد خبر 529050

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع غ IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 0
    طبق اصل 88 قانون اساسی رییس جمهور موظف است در مجلس حاضر شده و به سئوال نمایندگان جواب دهد.
  • بی نام IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    4 0
    دولت بالاخره باید پاسخگو باشد اگر نمی توانست کاری انجام دهد نباید مسئولیت می پذیرفت مجلس حق دارد از او سوال کند
  • عیوضی IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    3 1
    الآن زمان طرح سوال نیست کمتر از یکسال ازعمر این دولت باقیست سوال از رئیس جمهور هیچ دردی را دوا نخواهد کرد .وکلای محترم مردم فقط پیگیر گره های کار این دولت باشند. مسئولین اجرایی را حمایت کنند جلوی تورم را بگیرند.نمایندگان محترم بگردندطبری هارا پیدا کنند بسپارند بدست عدالت
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 2
    عجب آیا وضعیت میوه های برجام رانمیبینید آخه چه توهینی نحوه عملکرد ضعیف بوده چرا نباید مسئولین صدای اعتراض نماینده مردم به بی تدبیری خود را نشنوند
  • داورپناه IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    5 1
    سلام به عقیده بعضی ها انقلابیگری یعنی هرکاری دلت خواست انجام بده
  • محمد IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    5 1
    مجلس حق دارد
  • علی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    4 2
    توهین به رئیس جمهو کار درستی نیست
  • علی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    3 3
    فعلا که تو داری به شعور مردم توهین میکنی
  • علی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 3
    امیدوارم پای محاکمه بکشانندش.
  • سلطان RO ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    6 1
    دکتر روحانی کاری نکرده هتک حرمت شود