رئیس زندان مرکزی خوی گفت: دو زندانی جوان محکوم به قصاص نفس با کسب رضایت از اولیای دم، از اعدام رهایی یافتند.

اعدام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صفر تاروردی‌زاده افزود: این ۲ نفر در نزاعی که آبان سال ۱۳۹۳ بین تعدادی از جوانان در خوی رخ داده بود، یک جوان ۲۱ ساله را به قتل رسانده بودند.

وی اضافه کرد: با قطعی‌شدن حکم قصاص نفس و با وجود اینکه اولیای دم، دیه قاتلان را نیز به صندوق سپرده دادگستری پرداخت کرده بودند و بر اجرای قصاص اصرار داشتند، ولی پای چوبه دار با عفو و گذشت به این ۲ جوان زندگی دوباره  بخشیدند.

رییس زندان خوی ادامه داد: بعد از قطعی شدن حکم قصاص، مجموعه قضایی شهرستان، کارکنان زندان و ریش سفیدان تلاش‌های خود را به کار بستند تا با پا در میانی و در خواست از خانواده اولیای دم بستر برای عفو وگذشت ۲ جوان قاتل فراهم شود که خوشبختانه کارساز شد.

وی افزود: رفتار، کردار و ندامت و پشیمانی واقعی ۲ جوان مقتول در زندان و مشارکت فعال آنان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی زندان در عفو و بخشش خانواده مقتول بسیار موثر بود.

وی بیان کرد: خانواده اولیای دم در یک اقدام خداپسندانه دیگر با اهدای ۵۰۰ میلیون ریال به انجمن حمایت از زندانیان به یاری زندانیان جرایم مالی نیز شتافتند.

وی تاکید کرد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و به تبعیت از این خصلت حسنه در قانون جزایی کشور به عطوفت اسلامی توجه ویژه شده است و در مناسبت‌های مختلف محکومان نادم از گناه به پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب از نعمت آزادی بهره مند می‌شوند.

خوی در شمال آذربایجان غربی بوده و دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی پس از ارومیه است.

کد خبر 529014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha