پای فردی به نام انوشه به نهمین جلسه دادگاه طبری باز شد که برای رشوه‌های طبری طعمه شکار می‌کرده است.

تصاویر نهمین دادگاه باند طبری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، قصه پرغصه زد و بندها و رشوه گرفتن های طبری، متهم دانه درشت دستگاه قضا اگرچه حالا به جلسه نهم دادگاه رسیده است اما همچنان و در هر جلسه ای زوایای جدیدی از فساد شبکه ای و عنکبوتی این متهم  آشکار می شود.

روز گذشته رسول قهرمانی نماینده دادستان از عاصی شدن مجرمان از دست طبری پرده برداشت و گفت: «طبری در ذیل شبکه‌های مختلف خود پیگیر شناسایی افراد پرونده‌دار قضایی بود تا با نفوذ در آن‌ها ارتشاهایی داشته باشد. در این میان فردی به نام «محمد انوشه» که به واسطه دستگیری طبری از کشور متواری شده، وظیفه شناسایی طعمه در شبکه طبری را داشت. انوشه افراد پرونده دار در دستگاه قضایی را شناسایی می‌کرد». به گزارش میزان، قهرمانی در ادامه به مصداق‌هایی از نفوذ طبری در برخی پرونده‌های قضایی به واسطه انوشه اشاره کرد: «در یکی از ملاقات‌ها طبری به یکی از متمولان که پرونده قضایی داشته، گفت انوشه خود من هستم و تمام کارها را باید با انوشه هماهنگ کنید».

قهرمانی یکی از این موارد را این گونه تشریح کرد که وقتی سفارش های انوشه برای رفع و رجوع پرونده فساد به سرانجام نمی رسیده، خود اکبر طبری شخصا کار را به دست می گرفته است: «در یکی از موارد فردی به انوشه وصل می‌شود و با انوشه نزد بازپرس می‌روند. انوشه در چند مرحله نزد بازپرس می‌رود و در مرحله اول می‌گوید طبری سلام رساند و من از طرف طبری مأموریت دارم در این پرونده مساعدت کنید. در مرحله دیگری انوشه نزد بازپرس می‌رود و می‌گوید وقتی از آقای طبری گرفتیم که خدمت او برسید و اگر خواسته‌ای دارید مطرح کنید.

بازپرس درخواست انوشه را اجابت نمی‌کند. انوشه بار دیگر می‌آید و می‌گوید ماشین جلوی در است، اگر خواسته‌ای دارید نزد آقای طبری بروید که خواسته شما را اجابت کند. در نهایت بازپرس خواسته انوشه را انجام نمی‌دهد». سپس نماینده دادستان درباره این که طبری در ازای فعالیت خود چه چیزی دریافت کرده است، گفت: «طبری در این رابطه اموالی را به دست آورده و انوشه هم در همین راستا دریافتی‌های زیادی داشته است».

  • وقتی مجرمان اقتصادی هم از دست طبری بی تاب می شوند!

نماینده دادستان در ادامه اظهارات خود درباره شبکه فساد طبری اظهار کرد که وقتی طبری افراد متمول دارای پرونده اقتصادی را شکار می کرده، دیگر آن ها را رها نمی کرده است و آن ها از دست طبری عاصی می شدند: «برخی افرادی که به انوشه و طبری در خصوص پرونده‌های قضایی وصل می‌شدند، جمله نفیسی دارند و می گویند ما دیگر بی تاب شدیم؛ وقتی طبری به ما وصل شد ما می‌خواستیم از طبری رها شویم ولی او ما را رها نمی‌کرد».

قاضی در ادامه از این متهم دانه درشت دستگاه قضا خواست که درباره اتهامات وارد شده توضیح بدهد که او گفت: «انوشه کارمند نهاد ریاست جمهوری و در اصل کارمند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود. من اصلا او را نمی‌شناختم». این ادعای نداشتن آشنایی با واکنش قهرمانی مواجه شد و خطاب به این متهم اظهار کرد: «چرا زمانی که شما دستگیر شدید، انوشه از کشور خارج شد؟ » که طبری گفت: «نه؛ قبل از بازداشت رفت. » و قهرمانی هم در پاسخ به این ادعای طبری، تاریخ دقیق فرار انوشه را که کمتر از یک ماه پس از دستگیری این متهم بوده، اعلام کرد: «انوشه ۴ مرداد ۹۸ از کشور خارج شد و شما ۱۷ تیر دستگیر شدید».

  • وقتی طبری با ۴۰۰ میلیون تومان رشوه پرونده ۲.۵ میلیاردی را فیصله می دهد

قاضی سپس به سراغ ماجرای «سرخوش» رفت. بنا بر آن چه قاضی در جلسه روز گذشته اظهار کرد، «سرخوش» یکی از کسانی بوده که به این متهم رشوه داده است. این فرد دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرداری بدهی داشته که اکبر طبری می پذیرد در ازای دریافت ۴۰۰ میلیون تومان، پرونده سرخوش با شهرداری را فیصله بدهد. در ادامه توضیح داده شد، برای این که رد این پول های واریزی از طرف سرخوش به حساب طبری زده نشود، او چه مسیرهای مختلفی را برای پول شویی رفته است. از جمله این که در دادگاه تشریح شد که طبری چگونه از مشایخ متهم ردیف دوم «خواهش کرده» که چک های حاوی این ۴۰۰ میلیون تومان را ابتدا به حساب خودش بزند و سپس آن را جابه جا کند.

دادگاه روز گذشته به آن جا رسید که رئیس دادگاه از طبری سوال کرد: «آیا شما دستور تخلیه خانه سازمانی را صادر کردید یا خیر؟ » که طبری پاسخ داد، «این صرفا «یک اشتباه» بوده و به من مربوط نیست. » قاضی بابایی هم که دید متهم حاضر به پذیرش کارهای انجام داده نیست، اظهارات دو تن از کارمندانی را که تحت نظر خود او بودند، قرائت کرد: «علی صادقی که زیر نظر شما بود در مورخ ۹۸.۰۴.۲۹ نزد بازپرس گفته از بازپرسی در دادسرای پولی بانکی کمک خواسته شد، اما بازپرس همکاری نکرد در نتیجه (طبری) اجاره منزل سازمانی وی را افزایش داد».

قاضی بابایی ادامه داد: «همچنین اظهارات امیرعباس مصدق از این قرار است: شخصی در دادسرای پولی بانکی پرونده‌ای داشت که این پرونده در شعبه ۸ آن دادسرا نزد بازپرس رستمی بود. طبری به رستمی برای سفارش زنگ زد، اما رستمی کاری برای وی انجام نداد. یک بار پیش رستمی رفتم. گلایه داشت و می‌گفت تخلیه خانه‌ام را زده است و از حقوقم بابت اجاره‌ خانه کسر شده است». در آخر جلسه متهم طبری درباره اتهام مشارکت و تشکیل شبکه چندن فری ارتشا با وصف سردستگی و به صورت سازمان دهی شده گفت: «اعضای شبکه چه کسانی هستند. متاسفانه این اتهام در کیفرخواست صرفا در حد یک تیتر و بدون مصادیق طرح شده است». قاضی با اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: تاریخ جلسه متعاقبا اعلام خواهد شد.

کد خبر 529010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    10 0
    عجب زالوئی
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    8 1
    من تعجبم اون بالادستاسرشون گرم کجابوده اونموقع که اینهمه دزدی وارتشاومتوجه نشدن
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    6 0
    وقتی مسئولین ما از چند قدمی خود اطلاع ندارند چگونه برای سایر نقاط جهان نظر می دهند