سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبد کاووس گفت: کارفرمایان ۴۵۱۸ کارگاه و بنگاه‌ کوچک اقتصادی این شهرستان که بر اثر تبعات ناشی از شیوع کرونا دچار مشکل و تعطیلی شده‌اند، برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت در سامانه کارا ثبت‌نام کردند.

وام کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب‌الله ابراهیمی مبلغ تسهیلات به ازای هر کارگر بیمه‌شده در ۱۴ رسته اعلامی از جمله مراکز تهیه و عرضه غذا (رستوران‌ها)، گردشگری (هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی)، حمل و نقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری، مراکز تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی، مراکز عرضه آجیل و شیرینی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و برخی مراکز تولیدی بخش کشاورزی را بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد و بازپرداخت آن نیز ۲۴ماهه است که پس از ۳ ماه تنفس آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون معرفی کارفرمایان گنبدی ثبت‌نام‌کننده در سامانه کارا به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات در حال انجام است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبد کاووس همچنین از شروع پرداخت بیمه بیکاری به افزون بر ۴ هزار کارگر بیکارشده به سبب شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: این کارگران سابقه پرداخت حق بیمه داشتند و بیشتر در کارگاه‌های کوچک و حوزه اصناف مشغول به کار بودند.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون بیمه بیکاری ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به حساب کارگران واجد شرایط واریز شده و بیمه ماه اردیبهشت نیز به‌زودی به حساب آنها واریز می‌شود افزود: مبلغ بیمه بیکاری بر اساس میزان حداقل دستمزد قانون کار به همراه حق عائله‌مندی است.

به گفته وی، شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت کارگری دارد که نیمی از آنها در ۱۲ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب، ۶ هزار کارگاه کوچک و افزون بر ۱۳۰ واحد تولیدی متوسط فعال و بیمه هستند.

کد خبر 528895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha