مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک‌میلیون تن انواع کالای اساسی از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه در بندر شهید رجایی تخلیه و پس از فرایندهای قانونی روانه بازارهای داخلی شده است.

تخلیه بندر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، الله مراد عفیفی پور سه‌شنبه ۱۷ تیر در تشریح این خبر به رسانه‌ها افزود: این کالاها شامل روغن، گندم، شکر، کود شیمیایی و خمیرکاغذ بوده که از ۲۰ فروند کشتی به‌صورت فله تخلیه‌شده است.

وی بیان داشت: تخلیه این میزان کالای اساسی در بندر شهید رجایی در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارکرد: همچنین کشتی‌های دیگری نیز در مسیر بندر شهید رجایی هستند که به‌محض ورود به لنگرگاه بندرعباس و انجام اقدام‌های بهداشتی، کنترلی و فرایندهای اداری، بلافاصله وارد بندر شده و در اسکله‌های اختصاص‌یافته پهلو دهی می‌شوند.

عفیفی پور بیان داشت: علاوه بر کالاهای اساسی که به شکل فله تخلیه آن‌ها انجام‌شده، کالاهای دیگری نیز در قالب کشتی‌های کانتینری وارد بندر شهید رجایی شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ تی. ای. یو انواع کالاهای اساسی به‌صورت کانتینری وارد بندر شهید رجایی شده و پس از تخلیه و انجام فرایندهای اداری روانه بازار مصرف‌شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارکرد: آنچه موجب تسهیل در فرآیند تخلیه کالاهای اساسی و افزایش در این حوزه شده، ابتکار عمل مبنی بر تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه تسهیل فرآیند ورود و خروج کالای اساسی با عضویت تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط با مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بوده است.

عفیفی پور؛ تشکیل این کارگروه را به شکل هفتگی و مداوم، باهدف بررسی مشکلات و چالش‌های مطروح شده از سوی دستگاه‌ها و اتخاذ تصمیم به‌منظور رفع موانع را گامی مهم و اقدامی هدفمند در برای مرتفع کردن تنگناها و مشکلات احتمالی در یک اجماع همسو و هماهنگ برشمرد.

بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور برای  ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالاست که به‌تنهایی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 528831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha