بهره‌برداری از پروژه اصلاح شبکه‌های فرسوده فشار ضعیف و جایگزینی ۱۰۰ درصدی سیم‌های هوایی فرسوده آن با کابل خودنگهدار در خراسان شمالی روز سه‌شنبه ۱۷ تیر به صورت ویدنوکنفرانس با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در حاشیه این آیین اظهار داشت: مرحله ۲ پروژه اصلاح شبکه‌های فرسوده توزیع برق خراسان شمالی با تبدیل ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف به کابل خود نگهدار بدون اعمال خاموشی انجام شده است.

علیرضا صبوری افزود: این پروژه در راستای پویش هر هفته الف - ب - ایران در شهرستان‌های شیروان، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه با صرف اعتباری به میزان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: این طرح بیشتر با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه در شرایط سنگین جوی و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، کاهش تلفات فنی و عایق شدن شبکه و حذف خطرات ناشی از برق گرفتگی شبکه فشار ضعیف اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: مرحله اول این پروژه نیز به میزان۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر با اعتباری به مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، جاجرم و فاروج به بهره برداری رسیده بود.

صبوری افزود: در مجموع چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر از طول شبکه‌های فرسوده فشار ضعیف استان به کابل خودنگهدار مجهز شده است.

وی گفت: به همین دلیل خراسان شمالی، اولین استان سبز در شبکه‌های روپوش دار عایق فشار ضعیف شناخته شده است.

 ۹۹.۹ درصد جمعیت استان از مزایای برق برخوردارند.

۸۴ درصد مشترکان برق خراسان شمالی مربوط به بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، این شرکت ۳۶۸ هزار مشترک دارد.

کد خبر 528758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha