رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: در حال حاضر شبکه‌ای غیر رسمی بین شهرداری و نظام مهندسی ایجاد شده که مشوق مردم برای ساخت و سازهای غیرمجاز است.

مسکن - ساخت‌وساز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، مهدی سالاری در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: متصل شدن سامانه‌های این دو ارگان و ایجاد سامانه اطلاعاتی مشترک بین آنها، می‌تواند دست سودجویان را از صنعت ساختمان کوتاه کند.

وی به راه‌اندازی سامانه‌های غیرحضوری به دنبال شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با هدف کاهش مراجعات و به منظور حفظ سلامتی افراد، سامانه‌های غیرحضوری متعددی در سازمان راه‌اندازی شده که از جمله آن می‌توان به سامانه پرسش و پاسخ غیرحضوری «تیکتینگ» اشاره کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با معرفی سامانه «ارجاع نظارت» که توانسته فرآیند ارجاع نظارت را ساماندهی کند، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای در زمینه طراحی را نیز دارد و چنانچه مشارکت خوبی بین شهرداری و سازمان در تبادل اطلاعات صورت گیرد، این کار امکان‌پذیر خواهد بود.

سالاری در ادامه به بیان برخی مشکلات در ساخت و سازهای یزد پرداخت و خواستار رفع این مسائل در سایه همکاری بیشتر این دو نهاد شد.

غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که ساخت‌وسازها به شیوه درست و اصولی انجام شود و آماده همکاری و تعامل در این زمینه هستیم.

کد خبر 528707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha