سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

یک فوق تخصص عفونی اطفال، در مورد اینکه کودکان با داشتن چه علائمی نزد پزشک مراجعه کنند، توضیحاتی ارائه داد.

کودکان ـ کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به  نقل از مهر، رکسانا منصور قناعی، درباره علائمی که در صورت بروز در کودکان باید حتماً به پزشک مراجعه شود، گفت: در کودکان زیر یک سال تب بالا اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابر این در صورت تبی که با درمان‌های عادی پایین نیاید والدین باید کودک را نزد پزشک بیاورند و پزشک کرونا را نیز در لیست تشخیص‌های خود قرار دهد.

وی ادامه داد: علامت دیگری که بسیار شایع است و هر سال در فصل تابستان بسیاری از کودکان با آن مواجه می‌شوند، اسهال و استفراغ است و با توجه به اینکه اسهال و استفراغ نیز می‌تواند از علائم گوارشی کرونا باشد، اگر در حال حاضر در کودک اسهال و استفراغی اتفاق بیافتد که پزشک نتواند با درمان‌های عادی آن را بر طرف کند و یا با درگیری سیستم‌های دیگر بدن مانند سرفه و یا بروز دانه‌هایی بر روی پوست و یا زردی همراه باشد باید به پزشک مراجعه کرد.

منصور قناعی افزود: بی میلی کودک نسبت به غذا خوردن و کاهش ادرار از علائمی است که والدین در صورت مشاهده باید نسبت به آنها احساس خطر کنند.

وی تاکید کرد: بروز این علائم به ویژه در کودکانی که با افراد مبتلا به کرونا در تماس بوده اند و یا اینکه بدون وسایل حفاظتی در اماکن شلوغ، باید شک ما را نسبت به ابتلاء به کووید ۱۹ برانگیزد.

کد خبر 528704
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha