مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: جنگل‌های تاغ بویین‌زهرا در حادثه آتش‌سوزی ۱۶ تیر گرفتار حریق شدند و خوشبختانه به دلیل مقاومت نسبتا بالای این گونه‌های گیاهی، درختچه‌ها آسیب چندانی ندیدند.

درختچه تاغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اکبر اسدالهی گفت: این آتش‌سوزی به دلایل نامعلومی ۷۵ هکتار از اراضی ملی بویین‌زهرا شامل مراتع و جنگل‌های تاغ را سوزاند.

وی افزود: اگرچه وزش باد موجب شد تا وسعت آتش‌سوزی افزایش یابد اما باعث شد تا آتش ماندگار نباشد و همین موضوع نیز به حفاظت از درختچه‌های تاغ کمک کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: اراضی جنگلی تاغ با هدف مقابله با گسترش بیابان و تثبیت خاک و شن‌های روان از سالیان گذشته در مناطق بیابانی شهرستان بویین‌زهرا کاشته شده‌اند. 

وی اظهار کرد: با افزایش بارندگی و رویش گیاهی و خشکی در فصل گرما، آتش‌سوزی در اراضی ملی و مستثنیات افزایش پیدا می‌کند از این رو از مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان تقاضا داریم تا بیشتر مراقبت و از روشن کردن آتش در علفزارها و اراضی کشاورزی و ملی خودداری کنند.

بیش از ۶۰ درصد مساحت قزوین را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد. منابع طبیعی استان شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

کد خبر 528699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha