کلنگ احداث یک مجمتع بیوتکنولوژی در قزوین با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری و هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار به زمین زده شد.

سورنا ستاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی این مجتمع زیر نظر یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید هسته‌های عاری از ویروس در روستای جزمه از توابع شهرستان آبیک آغاز شد.

مدیرعامل این مجموعه گفت: با توجه به اینکه معضل تولید نهال سالم را در کشور داریم، طرح تولید هسته‌های اولیه گیاهی و تولید نهال عاری از ویروس را ارائه کردیم که به عنوان یکی از ۳ طرح کلان و اقتصادی استان قزوین به معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ارجاع شد.

بهروز کمالی افزود: بعد از طی مراحل اداری و اخذ مجوزها امروز احداث فاز اول این طرح با حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه کلنگ‌زنی شد که بخشی از این اعتبار، آورده شرکت و بخشی دیگر از طریق تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاران تامین خواهد شد.

بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان، افتتاح یک طرح صنعتی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، افتتاح مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری استان و رونمایی از شبکه نوآوری قزوین، افتتاح شهرک کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سفر به استان قزوین است.

 ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در استان فعالیت دارند که ۸۵ شرکت در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین قرار دارند و ۲۵ شرکت نیز در سایر نقاط به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این شرکت‌ها تاکنون ۱۸۰ محصول دانش‌بنیان تولید و به بازار عرضه کرده‌اند.

کد خبر 528677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha