مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: متقاضیان و صاحبان مشاغل فاقد بیمه و آسیب‌دیده کرونا از امروز دوشنبه (۱۶ تیر) می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و برای دریافت تسهیلات نام‌نویسی کنند.

وام

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد خان‌محمدیان دوشنبه شانزدهم تیر اظهار کرد: با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا امکان ثبت‌نام متقاضیان فاقد بیمه در رسته‌های اعلامی فراهم شده و از امروز مشاغل و کسب‌وکارهای فاقد بیمه می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را طی کنند.

وی افزود: ارسال پیامک دعوت متقاضیان فاقد بیمه برای دریافت تسهیلات کرونا از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و طی مذاکرت معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستگاه‌های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته است.

خان‌محمدیان یادآور شد: پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته از ۱۳ خرداد ماه آغاز شده است و مشمولیان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: متقاضیان فرصت دارند تا  تا پایان تیر ماه جاری با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: بر این اساس بنگاه‌هایی که کد کارگاهی و شاغل بیمه شده داشته و از سال گذشته تاکنون فعال بوده بر اساس تعداد نیروهای کار فعال خود مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا می‌شوند.

خان‌محمدیان افزود: در مرحله اول بیش از هشت هزار کسب و کار دارای کد گارگاهی و بیمه در استان مشمول حمایت‌های دولت شده که لازم است این متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه کارا به دستگاه‌های مربوطه خود مراجعه کنند تا با هماهنگی‌های لازم به هفت بانک  و یک موسسه عامل در این طرح معرفی شوند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه شامل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آموزش فنی و حرفه‌ای و صنعت، معدن و تجارت است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: سهم استان ایلام از محل تسهیلات حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای متاثر از کرونا مبلغ ۲۱۶ میلیارد تومان است.

کد خبر 528546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha