دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت ۹۹ برای خانوارهای شهری این استان ۲۹/۳ درصد است.

تورم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فریبرز دهقان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت نرخ تورم در مناطق روستایی ۳۱/۱ درصد بوده است. وی افزود: در اردیبهشت ۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای استان اردبیل به ۲۰۳/۶ رسید که سه درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

دهقان بیان کرد: شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات برای کل خانوارهای استان اردبیل به ۲۳۷/۹ ارتقا یافت و شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدماتی برای خانوارهای استان اردبیل به ۱۸۳/۳ رسید.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل برای خانوارهای استان اردبیل ۱۷/۶ درصد بوده است.

وی به فرآیند شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ها و آمارگیری از سطح بازار اشاره کرد و گفت: هر ماه هشت آمارگیر با مراجعه به مغازه‌ها و واحدهای تجاری و خدماتی سعی می‌کنند جدیدترین نرخ‌ها را پرس و جو و نسبت به پر کردن فرم‌های تعیین شده در این زمینه اقدام کنند.

دهقان افزود: با مراجعه آمارگیران به صورت ماهانه، اطلاعاتی از نرخ کالاهای مختلف اعم از خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و خدمات  گرفته شده و سعی بر این است تا تفاوت نرخ آن‌ها نسبت به ماه‌های گذشته احصا شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در این آمارگیری درصد تغییر ماهانه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و روستایی به دست آمده و تغییرات آن‌ها نسبت به ماه‌های گذشته و همچنین میانگین آمار کشوری احصا می‌شود تا نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به همان ماه اعلام شود.

کد خبر 528470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha