مدیر کل آموزش و پرورش قزوین از لغو برنامه اسکان تابستانی در مدارس استان با هدف پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد. 

اسکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسنعلی اصغری با بیان اینکه همه ساله با آغاز فصل تابستان برنامه اسکان فرهنگیان در مدارس را در دستور کار داشتیم، افزود: این تصمیم به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین افزایش ضریب امنیت و سلامت مسافران اتخاذ شده است.

وی اظهار کرد: سال ۹۸ بیش از ۵۰ مدرسه برای اسکان تابستانی فرهنگیان در سطح استان در نظر گرفته شده بود که سال ۹۹ با توجه به محدودیت‌های موجود، هیچ برنامه‌ اقامتی در مدارس برای پذیرش مسافران نداریم.

اصغری با اشاره به سفرهای ضروری برخی از فرهنگیان به استان، تصریح کرد: هم اکنون ۲ خانه معلم قزوین با امکان پذیرش روزانه  ۷۰ مراجعه‌کننده دایر بوده و تمهیدات لازم برای پذیرش‌ این نوع مسافران اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه اسکان موقت فرهنگیان در مراکز رفاهی و خانه معلم بسته به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست اولیه کرونا خواهد بود، یادآور شد: با توجه به ضدعفونی کردن روزانه این مراکز و رعایت مسائل بهداشتی، مشکلی در زمینه پذیرش مسافر نداریم.

وی ادامه داد: اگرچه دوران سختی را در این روزها پشت سر می‌گذاریم، اما سلامت دانش‌آموزان ،اولیا، همکاران و در عین حال افراد جامعه از اولویت‌های نظام آموزش و پرورش بوده و انجام هرگونه فعالیتی که سلامت جامعه را در معرض آسیب قرار دهد، ممنوع است.

اصغری بیان کرد: براساس دستورالعمل ستاد پیشگیری از کرونا در استان، هرگونه تجمع، همایش و برنامه حضوری تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و برنامه‌های اوقات فراغت استان با استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه شاد با محوریت خانواده‌ها پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: با توجه به وضعیت بروز ویروس کرونا و اوج‌گیری آن، اصل برنامه‌های ما در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بر بستر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان شاد و فضای مجازی انجام می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۶ هزار فرهنگی است.

کد خبر 528435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha