روند شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی نظیر برخی استان‌های دیگر کشور و بسیاری از کشورهای دنیا به وضعیت نگران‌کننده تبدیل شده که تنها راه حل غلبه بر این وضعیت، همراهی مردم در اجرای طرح‌های پیشگیرانه است.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بیماری کرونا که از اوایل اسفند سال گذشته در کشور و آذربایجان‌غربی شیوع یافته و در اوایل اردیبهشت امسال به کمترین میزان شیوع رسیده بود، با بی‌توجهی مردم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، دوباره اوج گرفت به‌طوری که علاوه بر مراکز تفریحی و پرتجمع، برخی اداره‌ها در این استان نیز به‌خاطر درگیری کارکنان با کرونا تعطیل شدند.

هرچند در روزهای نخست، میزان شیوع این ویروس با شیب بسیار کمی‌بالا می‌رفت، ولی با همه‌گیری بیشتر و کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این روند با شدت بسیار زیادی به‌ویژه در آذربایجان‌غربی ادامه داشته و این استان را به استانی با وضعیت قرمز در کشور تبدیل کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز در این استان در خصوص شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و اصول بهداشت فردی مهم‌ترین عوامل کنترل بیماری کروناست.

جواد آقازاده تاکید کرد: مردم باید در راستای مقابله با شیوع بیماری، استفاده از ماسک را در همه معابر در دستور کار داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اهتمام مردم در رعایت این اصول، زمینه بهبود وضعیت آذربایجان‌غربی فراهم شود.

آقازاده با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در مقابله با این بیماری مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: برای تشخیص بهتر بیماران مبتلا به بیماری کرونا، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید در شهرستان خوی راه‌اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی افزود: همچنین ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر در شهرهای ارومیه و میاندوآب طی روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود که در تشخیص بهتر بیماران مبتلا به کرونا در این شهرها که در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند موثر خواهد بود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی نیز در این خصوص گفت: افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های استان آذربایجان غربی را شاهد هستیم که این امرمشکلات زیادی را در حوزه درمانی ایجاد می‌کند.

علی‌احمد آقاپور افزود: تمامی دستگاه‌های ونتیلاتور در این استان به‌صورت روزانه فعال هستند و به هیچ‌وجه نمی‌خواهیم هیچ هم‌وطنی زیر این دستگاه باشد.

وی تاکید کرد: خطر فوت برای بیماران زیر دستگاه ونتیلاتور بیشتر بوده و احتمال نجات این بیماران بسیار پایین است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی از مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

کد خبر 528379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha