مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

معاون مدیر عامل شرکت توزیع برق جنوب تهران گفت: بیش از ۴ هزار نفر از ساکنان محلات شهرری درگیر خطرها و مشکلات ناشی از کابل‌های برق فشار قوی هستند و در حریم خطوط ۶۳ کیلوولت و ۱۳۲ کیلوولت قرار دارند.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داود رحیمی با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز بیشترین تاثیر منفی و بار اضافی روی خطوط انتقال برق می‌گذارند، گفت: هم اکنون یک‌هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان ری وجود دارد.  

وی اظهار داشت: بخش اعظم انشعابات غیرمجاز برق شهرستان ری در استان تهران در محدوده کابل‌های فشار قوی قرار دارند که به‌همین دلیل انشعبات این منازل به انشعاب مجاز تبدیل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۵۵ واحد مسکونی به طول سه و نیم کیلومتر در محدوده کابل‌های برق فشار قوی واقع شده‌اند، افزود:۴۵۰ واحد مسکونی در محله ملک آباد به طول ۶۰۰ متر، ۶۱۰ واحد در شهرک علائین به طول یک و نیم کیلومتر، ۴۰ واحد در میدان خالقی به طول ۲۰۰ متر، ۵۰ واحد در بلوار قدس به طول ۵۰۰ متر، ۵ واحد در خیابان نوبهار به طول ۲۰۰ متر و مابقی در سایر نقاطی شهرستان در حریم کابل‌های فشار قوی قرار دارند.

رحیمی در مورد رعایت محدوده قانونی این خطوط نیزگفت: ۸ متر در طرفین خطوط ۶۳ کیلو ولت و ۱۲ متر در طرفین خطوط ۱۳۲ ولت، حریم و محدوده این خطوط محسوب می‌شود که هیچ‌گونه سکونتی نباید در این محدوده انجام گیرد.

 معاون مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب تهران با بیان اینکه نزدیکی دکل‌های انتقال فشار قوی زمانی که فاصله‌شان با خانه ‌های مسکونی کم باشد برای ساکنان مشکل آفرین است، تاکید کرد: تاثیر این امواج براعصاب، پاره شدن سیم‌های آن براثر عواملی مثل رعد و برق یا حوادث دیگر نیز برای ساختمان‌های اطراف خطرناک است و حوادث برق‌گرفتگی و خسارت به شبکه توزیع برق نیز از دیگر خطرات است.

رحیمی یادآور شد: واگذاری انشعاب برق به این محدوده ها منع قانونی دارد، تمامی این خانوارها از برق غیرمجاز استفاده می کنند و این مصرف بی رویه در فصل تابستان نیز بیشتر می شود و خسارت زیادی را به توزیع نیروی برق منطقه وارد می کند.

شهرستان ری با جمیعتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

کد خبر 528372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha