سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خانواده سلطنتی تایلند که معمولا به ندرت با مردم در ارتباط مستقیم هستند، وبلاگ راه انداختند. این وبلاگ سلطنتی را ملکه تایلند راه اندازی کرده است.

خانم ماها چاکاری سریندام 51 ساله که اولین وبلاگ سلطنتی را در این کشور راه‌اندازی کرده است اعلام کرده هدف از این کار را ترغیب مردم تایلند به آموزش زبان انگلیسی و قبول این زبان به عنوان زبان  اصلی مردم اعلام کرده است.

پیش از این تنها پادشاه پیشین کامبوج، نوردوم سیهانوک، در اقدامی مشابه وبلاگ سلطنتی راه‌اندازی کرده بود. در وبلاگ نوردوم همه نوع تفسیری وجود داشت، از تفسیر در مورد ستاره‌های هالیوود تا ریز و روشت قوانین سیاسی کامبوج. او اسناد تاریخی کشور و حتی اظهار نظر در مورد سیاستمداران این کشور را نیز بر روی سایت قرار داده بودند.
اما کارشناسان راه‌اندازی وبلاگ توسط ملکه تایلند را موضوعی عجیب ندانسته‌اند، زیرا او ظاهرا با تکنولوژی‌های روز آشنا است.
لازم به ذکر است که وبلاگ خانم ماها بر روی سایت انجمن زبان انگلیسی قرار داده شده است و پیش از ورود به وبلاگ در پنجر‌ه‌ای فعالیتهای انجمن زبان انگلیسی در آموزش زبان انگلیسی در این کشور توضیح داده شده است. ماها همچنین چندی پیش ریاست مجمعی با نام "روش‌های جهانی شدن" را با حضور وزارت آموزش و پرورش تایلند و انجمن زبان انگلیسی بر عهده داشت که در آن طرفین روش‌های فراگیر شدن زبان انگلیسی را بین مردم بررسی کردند.
هنوز مشخص نیست که ماها وبلاگ خود را  در چه فواصل زمانی  Update خواهد کرد.

سید محمد تقی رسولی
Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 5283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز