مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد از افزایش ۲۰ درصدی موارد همسرآزاری و ۱۰ درصدی اقدام به خودکشی در این شهرستان در دوران شیوع کرونا خبر داد.

همسرآزاری

به گزارش همشهری‌آنلاین، سیدمحسن فلاح در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس آمارهای سه ماهه نخست سال ۹۹، بیشترین ضربه ناشی از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق بر زنان و دختران وارد شده و این قشر در معرض آسیب شدید قرار دارند.

وی بیان کرد: اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، خودکشی، فرار از منزل، سالمندآزاری، فقر مالی و اختلال هویت جنسی از دیگر بحران‌های رایج در زمان کرونا است.

رئیس اداره بهزیستی میبد استان یزد اضافه کرد: بروز استرس و افسردگی در میان زوج‌هایی که ساعات طولانی‌تری را در کنار هم سپری می‌کردند، بعضاً موجب افزایش اختلافات زناشویی و کاهش دامنه تحمل زوجین شد؛ به طوری که افزایش کشمکش‌های خانوادگی، طلاق‌های عاطفی را به طلاق‌های قانونی تبدیل کرد.

وی، ریشه  تمام آسیب‌های اجتماعی و  بحران‌های خانوادگی را نبود مهارت‌های زندگی نام برد و اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در واقع واکسن آسیب‌های اجتماعی است که باید از همان دوران کودکی و سپس در دوران تحصیل، پیش و حین ازدواج و حتی در بازه پنج سال اول زندگی به صورت یادآور تزریق شود تا بنیان خانواده‌ها را در برابر ناملایمات استوار سازد.

کد خبر 528203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha