معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در این استان بسیار نگران‌کننده است و در تیر و مرداد روزهایی سخت‌تر پیش رو داریم.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی بانشی روز یکشنبه ۱۵ تیر اظهار کرد: چند هفته‌ای است که استان وارد پیک نخست این بیماری شده است و روزبه‌روز بر تعداد بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده می‌شود.

وی افزود: این روند افزایشی تا حدود ۲ ماه آینده همچنان در کهگیلویه و بویراحمد ادامه خواهد داشت، اما مقدار افزایش آن به میزان رعایت ما نسبت به مسائل بهداشتی بستگی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده از ماسک در تمامی اماکن استان به دستور ستاد ملی کرونا و به تبع آن در این استان اجباری شده است.

بانشی گفت: مراجعه‌کنندگان به ادارات ملزم به استفاده از ماسک هستند و چنانچه ماسک نزنند از ارائه خدمات محروم می‌مانند.

وی تاکید کرد: وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای داریم و مردم باید در رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از پیش بکوشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از این پس باید مردم رعایت کنند و ۹۰ درصد پیشگیری از شیوع این بیماری در استان بستگی به رعایت اصول بهداشتی توسط آنها دارد و همه باید احساس وظیفه کنیم .

بانشی افزود: کارمندانی که از ماسک استفاده نکنند بنا به دستور کشوری برای آنها غیبت منظور می‌شود و همچنین در این استان بر اساس دستور استاندار، عملکردشان به تخلفات اداری گزارش خواهد شد.

وی گفت: ماسک عادی سه‌لایه در پیشگیری از ویروس کرونا بسیار موثر خواهد بود، اما باید در نظر داشت ماسک‌های ال ۹۵ سوپاپ‌دار ماسک‌های خوبی نیستند و بسیار خطرناک هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این ماسک‌ها مخصوص محافظت از یک فرد است و بیمار به‌راحتی ویروس کرونا را پخش می‌کند و خطرناک است. از افرادی که این ماسک‌ها را استفاده می‌کنند در اماکن مختلف به‌جد فاصله بگیرید.

کد خبر 528182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha