مجموع نظرات: ۲
یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

محمدجوادمختاری، جوان ۳۱ ساله داوطلب مدافع طبیعت که برای فرونشاندن آتش‌سوزی به بلندی‌های منطقه فهلیان رفته بود، دچار سوختگی شدید از نوع درجه ۲ (حدود ۸۵ درصد) شد و شامگاه گذشته (شنبه چهاردهم تیر) در یکی از بیمارستان‌های شیراز جان سپرد.

آتش‌سوزی مراتع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حیاتی، دبیر انجمن حامیان طبیعت زاگرس یکشنبه پانزدهم تیر گفت: مرحوم مختاری جوان داوطلب مدافع طبیعت بود و با از خودگذشتگی برای فرونشاندن آتش‌سوزی کوه‌های فهلیان در روستای پل فهلیان در حالیکه مشغول خاموش کردن آتش بود دچار سوختگی شد و شامگاه گذشته در بیمارستان سوختگی امیر المومنین(ع) شیراز جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد.

فرماندار شهرستان ممسنی نیز در این زمینه گفت: روز چهاردهم تیرماه با اعلام یک مورد سوختگی در پی فرونشاندن آتش در کوه‌های فهلیان و پل فهلیان آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل وقوع حادثه اعزام شد و جوان ۳۱ ساله به نام محمدجوادمختاری که داوطلب مدافع طبیعت بود و در پایش و فرونشاندن آتش‌سوزی همکاری داشت اما دچار سوختگی وسیع از نوع درجه ۲ شده بود را به بیمارستان ولیعصر(عج) ممسنی منتقل کردند.

داوود ایوبی افزود: باتوجه به وخامت حال عمومی مصدوم، تقاضای اعزام با بالگرد توسط بیمارستان گردید و در ساعت ۱۴:۳۴ توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ وی از نورآباد به بیمارستان سوختگی امیر المومنین(ع) شیراز اعزام شد.

فرماندار ممسنی در تشریح آخرین وضعیت آتش‌سوزی کوه‌های منطقه فهلیان هم گفت: با تلاش‌های انجام شده، بخش بزرگی از این آتش کنترل شده ولی برخی قسمت‌ها با حضور نیروهای مردمی و امدادی فرونشاندن آتش ادامه دارد.

وی یاد آورشد: برای دو نفر مظنون احتمالی آتش‌سوزی  در منطقه فهلیان پرونده قضایی تشکیل شده است.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله ۱۴۵کیلومتری از شیراز مرکز استان فارس واقع شده است.

کد خبر 528122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سنا IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 1
    اینقدر تبلیغ طبیعت می کنید افراطی که جوانان جانشان را بر سر اینکار می گذارند محیط زیست مهم است اما ارزشش به اندازه جان جوانان نیست
  • US ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    خدا رحمتش كند بايد براي اين فرشتگان عزاي عمومي اعلام بشه روحش شاد و تسليت به خانواده داغدارش