مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:‌ ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حق عائله‌مندی و بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری اختصاص یافته است.

بازنشسته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر افتخاری در نشست با کانون بازنشستگان سیر و حرکت راه‌آهن اظهار کرد: به دنبال ارتقای سطح کیفیت زندگی بازنشستگان عزیز هستیم و با اینکه مهم‌ترین بعد، بعد اقتصادی و افزایش حقوق‌هاست، اما باید در جهت تقویت سایر ابعاد کیفیت زندگی از جمله حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سلامت نیز برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی ادامه داد: تلاش ما در کمیته تخصصی که به منظور همسان‌سازی حقوق هر دو هفته یک بار و با حضور تعدادی از بازنشستگان و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران صندوق بازنشستگی برگزار می‌شود، ایجاد تناسب بین حقوق شاغلان و بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: هدف ما حرکت در قالب یک برنامه مشخص و منسجم و گام به گام است تا پس از طی شدن هر مرحله به نتیجه ای اثربخش برسیم. در این زمینه صندوق دو راهبرد، افزایش مستقیم قدرت خرید (افزایش حقوق) و افزایش غیرمستقیم به معنی تقویت قدرت خرید، را در دستور کار دارد و هر دو را در کنار هم پیش می برد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات تخفیف دار و قسطی کردن کالا و خدمات به معنای هزینه کمتر برای خرید است، گفت: علاوه بر اصلاح و ساماندهی شرکت های تابعه، حذف شرکت های کاغذی و زیان ده و افزایش سودآوری شرکتها، باید خدمات و کالای تولیدی شرکت های موجود را در سبد زندگی بازنشستگان بیاوریم که این برنامه گام به گام در حال اجرا است.

افتخاری در خصوص دریافت اعتبار و تأمین منابع برای بهبود خدمات صندوق بازنشستگی نیز گفت: امسال علاوه بر ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار همسان‌سازی، ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی و اولاد و ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه تکمیلی درمان از دولت و سازمان برنامه اعتبار دریافت کردیم که همه این‌ها یک وظیفه بوده و منتی هم بر گردن کسی نیست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، سهام‌داری و سرمایه‌گذاری بازنشستگان در بورس را یک روش برای حفظ سرمایه و تقویت آن عنوان کرد و گفت: در گذشته ۳۵۰۰ سهم بیمه ملت برای ۱۳۰ هزار نفر بازنشسته به قیمت ۲۰۷ تومان خریداری شد که اکنون این سهم ارزشی بیش از ۲۷۰۰ تومان دارد و این سرمایه را به مقدار قابل توجهی افزایش داده است. همین شرایط درباره طرح های ارائه تسهیلات خرید برای سهام ETF صندوق مالی یکم و صندوق مدیریت «ثروت» صندوق بازنشستگی نیز قابل اجراست.

کد خبر 527934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha