رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شرایط استان از نظر نتیجه مثبت آزمایش کرونا افزایش پیدا کرد و شهرستان مهدیشهر در وضعیت قرمز قرار گرفت.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نوید دانایی روز شنبه ۱۴ تیر در نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا افزود: از روزهای گذشته میزان حضور بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا به صورت بستری و درمانی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اکنون شهرستان مهدیشهر در استان سمنان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و در ساعت‌ها یا روزهای آینده احتمال تغییر وضعیت شیوع کرونا با رنگ‌بندی سفید، زرد، نارنجی و قرمز در شهرستان‌های استان وجود دارد.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون نتیجه آزمایش کرونای ۷۰۸ نفر از مجموع مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مثبت بود که ۵۶۹ نفر از این افراد مداوا و مرخص شدند و بقیه در حال گذراندن مراحل درمانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  استان سمنان گفت: شرایط شیوع کرونا در استان بسیار شکننده است و در هفته‌های گذشته در مرحله مدیریت این بیماری قرار گرفته بودیم که به دلیل شدت درگیر شدن استان‌های همجوار در روزهای گذشته به این ویروس ، شرایط استان سمنان از نظر تعداد نتایج مثبت آزمایش ابتلا افزایش پیدا کرد.

استفاده از ماسک در مکان‌های پرتجمع الزامی می‌شود

دانایی گفت: از فردا یکشنبه پانزدهم تیر ۹۹ استفاده از ماسک در مکان‌های پرتجمع الزامی می‌شود و شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را با جدیت تمام در دستور کار قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: شهروندان استان که در مکان‌های پرتجمع از ماسک استفاده نکنند، از ورودشان به این اماکن ممانعت خواهد شد.

روز پنجشنبه اعلام شده بود شهرستان‌های شاهرود، میامی، آرادان، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت سفید و شهرستان‌های دامغان، سرخه و سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق گقته ظهر دیروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

کد خبر 527880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha