فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور با بیان این که طی ۳ سال اخیر هیچ محیط‌بان محکوم به اعدام نداشتیم، گفت: با وجود تحولات ایجادشده ما همچنان نیازمند تقویت حوزه محیط‌بانی در سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

محیط‌بان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفت: طی ۳ سال اخیر با آموزش‌های میدانی محیط‌بانان، ۱۸۰۰ محیط‌بان که آموزش عملی محیط‌بانی ندیده بودند، آموزش دیدند. درنتیجه طی ۳ سال اخیر محیط‌بان محکوم به اعدام نداشتیم. همچنین ۲۰ ماه است که هیچ محیط‌بانی کشته نشده است.

محبت‌خانی در ادامه از طولانی بودن روند تحت پوشش قرار گرفتن خانواده‌های شهدای محیط بانان و جانبازان این حوزه توسط بنیاد شهید گله و تصریح کرد: خواسته ما و خانواده شهدای محیط بان این است که این بازه زمانی کوتاه‌تر شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به این که با توجه به تقویت تجهیزات محیط بانان همچنان با ضعف‌هایی در این حوزه مواجه هستیم و برخی از تجهیزات فرسوده شده‌اند، گفت: از آنجایی که توان خودرویی و موتوری متخلفان و شکارچیان با ما قابل مقایسه نیست، ما نیاز داریم که دراین حوزه خود را تقویت کنیم.

محبت‌خانی ادامه داد: در حوزه تجهیزات انفرادی محیط بانان نیز از دو سال گذشته تاکنون ۴۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات شده است و امسال نیز پیگیر تجهیز بیشتر محیط بانان هستیم.

در ادامه این جلسه سردار مهدی معصوم‌بیگی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به این که سازمان حفاظت محیط زیست بیش از ۱۴۰ محیط‌بان شهید دارد، گفت: محیط بانان در خط مقدم حفاظت از محیط زیست هستند و طی روزهای اخیر که شاهد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بوده‌ایم با جانفشانی این محیط بانان و دوستداران طبیعت روبه رو شده‌ایم.

معصوم‌بیگی اظهار کرد: امیدواریم محیط‌بانان به تجهیزات بیشتر ازجمله هلی‌شات و دوربین‌های پایش مجهز شوند.

کد خبر 527870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha