متفکران جهانی از همان اول می‌آموزند که میلیاردر شدن آسان نیست و نیاز به راحت بودن می‌تواند مخرب باشد. آنها می‌آموزند که وقتی در یک حالت بلاتکلیفی پیش می‌روند احساس راحتی کنند.

ثروت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، راحتی جسمی، روانشناختی و عاطفی هدف اصلی نگرش قشر متوسط جامعه است. متفکران جهانی از همان اول می‌آموزند که میلیاردر شدن آسان نیست و نیاز به راحت بودن می‌تواند مخرب باشد. آنها می‌آموزند که وقتی در یک حالت بلاتکلیفی پیش می‌روند احساس راحتی کنند.

«دانش، نه‌تنها قدرت شماست بلکه وقتی ذهن پری داشته باشید ثروت بیشتری نیز خواهید داشت. نمی‌گوییم باید حتما مدرک PhD داشته باشید اما بالابردن اطلاعات و به‌روز بودن می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. وقتی در جمعی هستید که درباره بیشتر مطالب، اطلاعات دارید و می‌فهمید درباره چه موضوعی صحبت می‌کنند، از شما شخصی ثروتمندتر نشان دهد، بدون اینکه کسی بداند در حساب بانکی شما چه مقدار پول است!

زیاد برنامه‌ریزی نکنید؛ فقط عمل کنید

بعضی مواقع خود را موفق «فرض» کنید: زمانی می خواهید کاری کنید، برای آن برنامه‌ریزی کنید و در این کار هم افراط می‌کنید، مثلا کاغذ بزرگی برمی‌دارید و آن را با برنامه‌های آینده‌ خود سیاه می‌کنید. اگر شما هم به این مشکل مبتلا هستید، راه‌حلی برای شما داریم. آماده‌اید؟ اول شلیک، بعد نشانه‌گیری.

بله، این دقیقا برخلاف تمریناتی است که در میدان تیر سربازی به شما آموزش داده‌اند. ما می‌گوییم اول آتش، بعد نشانه‌گیری. در واقع اشکال کار اینجاست که وقت خود را بیش ازحد صرف نشانه‌گیری می‌کنید، آن قدر زیاد که اصلا ماشه را نمی‌چکانید.

اگر سربازی رفته باشید و روی خاک‌های میدان تیر دراز کشیده باشید، می‌دانید هر چه بیشتر نشانه بگیرید، دستتان هم بیشتر می‌لرزد. پس به جای این که فکر و ذهن خود را درگیر این کنید که بزنید وسط هدف، تفنگ را سریع در دست بگیرید و یک نگاه تند و سریع هم به هدف بیندازید و بعد: آتش. اگر بخواهید از این دستورالعمل فراتر بروید و دقت بیشتری به خرج بدهید، با شکست روبه‌رو خواهید شد.

شکرگزار داشته‌هایتان باشید

در صورتی که نشسته‌اید و به این موارد فکر می‌کنید «من خانه‌ام را دوست ندارم، ای کاش خانه بزرگ‌تری داشتم» یا «من از رانندگی با این ماشین خجالت می‌کشم و دیگر تحمل ندارم تا ماشین جدیدی پیدا کنم»، در این صورت شما با افکار منفی، ارتعاشات منفی را ارسال می‌کنید.

بر طبق قانون جذب، افکار منفی هیچگونه مورد مثبتی را ایجاد نخواهد کرد. در عوض شما باید نسبت به خانه و اتومبیل خود احساس رضایت داشته باشید. باید نسبت به این که سقفی بالای سر شما قرار دارد و تختی که برای خوابیدن در اختیار شما هست یا غذایی که روی میز شما وجود دارد، سپاسگزار باشید. هر چه نسبت به داشته‌های خود سپاسگزار باشید، احتمال دارد موارد بیشتری را جذب کنید.

همه چیز در جهان کپی می‌شود

جهان تمام افکار، اعمال و کلمات شما را کپی می‌کند و آنها را در تجربیات بعدی به شما باز می‌گرداند.

از خود بپرسید چه تفکری دارید؟ گفتارتان چگونه است؟ چطور عمل می‌کنید؟ باید بپذیرید تمام انرژی و افکاری که از شما در جهان پخش می‌شود، در نهایت به خودتان برمی‌گردد. پس اگر روی چیزی تمرکز کرده‌اید که زندگی‌تان را به چالش انداخته است، احتمال تشدید آن را بالا می‌برید.

هر وقت توانستی جنگ با خودت را متوقف کنی، زندگی جدیدت شروع می‌شود

«مسئله این نیست که پول در بیاوری یا نه. اینکه درباره خود و زندگی‌ات چطور فکر می‌کنی، آینده‌ات را می‌سازد. آیا فکر می‌کنی که می‌توانی به همه چیز برسی؟ آیا احساس خوشبختی می‌کنی؟ آیا فکر می‌کنی در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌ات به موفقیت بزرگ دست یافته‌ای؟ آیا کسانی را داری که از داشتن آنها احساس رضایت کنی؟ آیا در خودشناسی موفق هستی؟ آیا خودت را باور داری و فکر می‌کنی لیاقت همه‌ چیزهایی را که می‌خواهی، داری؟»

شغل رویاهای خودتان را پیدا کنید

در همین ابتدا به شما توصیه می‌کنیم که علاقه‌ خود را جدی بگیرید. افراد ثروتمند کسانی هستند که به دنبال کارهای مورد علاقه خودشان می‌روند. وقتی در کاری علاقه‌ وجود داشته باشد، پیروزی و ثروت نیز از راه می‌رسند. به دنبال جای دادن کار مورد علاقه‌تان در میان خط‌کشی‌های اجتماعی نباشید.

مثلا با خودتان نگویید: «فلان کار را دوست دارم اما کلاس ندارد.» این خلاقیت شما است که به کارتان بها می‌بخشد. تصور کنید که کار مورد علاقه شما، نظافت باشد. چون شما تمیز کردن را خیلی دوست دارید. خب، در این صورت می‌توانید یک شرکت خدمات نظافتی راه بیندازید و افرادی شبیه به خودتان را دور هم جمع کنید. این یعنی با یک تیر، دو نشان زدن. چون هم می‌توانید کار مورد علاقه خودتان را انجام دهید و هم کلاس کارتان را بالا و بالاتر ببرید.

از چیزی که با تلاش به‌دست آورده‌اید و به کسانی که آن را دارند تقدیر کنید

فلسفه هونا را تمرین کنید: «‌برای آنچه می‌خواهید دعای خیر کنید.» برای اینکه بیشتر به رویای پولدار شدن نزدیک شوید، به خانه‌های زیبا نگاه کنید، خودروهای لوکس را زیاد ببینید و درباره کسب‌وکارهای موفق فراوان بخوانید.

برای هر چیزی که می‌بینید و دوستش دارید، دعا کنید. حتی برای صاحبانش هم دعا کنید تا روزی به‌دست خودتان هم برسد.

پولدارها سایر ثروتمندان و آدم‌های موفق را تحسین می‌کنند. آنها همچنین از پذیرش اینکه پول گره خیلی از مشکلات را باز می‌کند، نمی‌ترسند. آنها به جای حسودی کردن به پولدارها و موفق‌ها آنها را تحسین کرده و زمینه رسیدن خودشان به آن جایگاه را فراهم می‌کنند.

تصور کنید به تمام آرزوهایتان دست یافته‌اید

اگر فکر کردن به چیزهای بد می‌تواند آنها را برای شما رقم بزند، پس قطعا فکر کردن به چیزهای خوب بیشتر از آن می‌تواند رخ دهد. پس باید مطمئن باشید که به موفقیت دست پیدا خواهید کرد. تنها کافی است تصور کنید تمام چیزهایی که آرزوی آن را داشته‌اید، اکنون در اختیارتان است و شما در همان شرایطی زندگی می‌کنید که انتظار آن را دارید.

محدودیت بگذارید

افرادی که دارای احساس و فکری قدرتمند هستند به‌خوبی آگاهند که گاهی باید در بعضی شرایط «نه» گفت. آنها می‌دانند که برای داشتن یک زندگی پاک و سالم باید حد و حدودی را برای دیگران تعیین کرد.

به انجام کارهایی که دوست ندارید خودتان را عادت بدهید

اگر می‌خواهید ثروت‌اندوزی کنید، موفق باشید، یا در زندگی پیش بیفتید، باید خودتان را به بلاتکلیفی و زحمت عادت بدهید.

آدم‌های ثروتمند، به گونه‌ای خاص، راحتی را در بلاتکلیفی می‌یابند. سیه‌بولد می‌نویسد: «راحتی جسمی، روانشناختی، و عاطفی هدف اصلی نگرش قشر متوسط جامعه است. متفکران جهانی از همان اول می‌آموزند که میلیاردر شدن آسان نیست و نیاز به راحت بودن می‌تواند مخرب باشد. آنها می‌آموزند که وقتی در یک حالت بلاتکلیفی پیش می‌روند احساس راحتی کنند.»

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید باید با احساس ناراحتی مشکلی نداشته باشید. اگر مشکل دارید، یاد بگیرید چگونه مشکل نداشته باشید، سیه‌بولد می‌نویسد: “«آدم‌های بزرگ می‌دانند برای ثروتمند شدن باید بهایی پرداخت ولی اگر از گذراندن درد و رنج‌های موقت آزرده‌خاطر نشوند، می‌توانند برای باقی عمر از ثروت فراوان‌شان بهره ببرند.»

کاربستِ این نگرش را از امروز با یکی از راهکارهای پیشنهادی سیه‌بولد شروع کنید: «فهرستی تهیه کنید از ۵ کاری که باید امروز انجام بدهید و ناراحت‌کننده هستند ولی به شما کمک می‌کنند اندوخته مالی‌ خود را درست کنید.»

کد خبر 527868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    33 23
    اول باید پول باشه تا مغز کار کنه بعد به توصیه ها عمل کرد
    • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      30 1
      دوست عزیزم این قدرت تفکر و بلوغ عقلیه انسانه که باعث میشه ثروتمند بشه و بجز این مواردی که تو این مقاله شرح داده شد بسیاری از موارد دیگه وجود داره که هیچ اطلاعی ازش ندارید پس هیچ وقت شروع خودتون رو به پول مرتبط نکنید اگد میلیارد ها دلار پول هم داشته باشید اما فکر و عقل درستی نداشته باشید به راحتی و تو کمترین زمان فقیر خواهید شد.
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      15 0
      اگر اینطور بود که شما میگوئید پس چر ا “بیل گیتس “از میلیاردها دلار ثروت خودفقط یک میلیون دلار برای هرکدام از بچه هایش ارث تعیین کرده ؟! چون بخوبی میداند که ثروت‌ها ی بادآورده و بقول خودمان گنج های بدون رنج چه تاثیر مخربی بر زندگی مالکانشان خواهد گذاشت .
  • غفار‌خسروی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    33 10
    خیلی‌خوب
  • N IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    3 14
    جالب نبود
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    14 13
    تا پول نباشه مغز تعطیله
  • سلیم IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    14 11
    پول داشته باشی ایده و فکرت کار میکنه و میتونی موفق باشی در غیر این صورت همش خیاله
  • پونه IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    13 13
    عالی بود امید به خدا که در این مسیر یاریمان کند
  • محمدعطوی IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    13 8
    بدون پول هیچ حرکتی امکان پذیر نیست.
  • حسن IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    10 9
    قرار نیست همه کارهایمان را مانند این مطالب چیدمان کنیم تا به موفقیت برسیم. به نظرم این مطالب بیشتر دامنه تصمیمات آتی را وسعت می‌دهد هرچه داریم جای خود ولی وسعت اندیشه را هم باید پرورش داد تا بیشتر موفقیت کسب کنیم.
  • محمد IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    30 1
    فوق العاده عالی بود من خودم الان متوجه شدم که بیش از حد برنامه ریزی میکنم و همین باعث کمتر عمل کردنم شده الان یک تیک بزرگ تو ذهنم خورد ممنون از مطلب مفید شما
  • جواد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 0
    درود دوستان عزیز سپاسگزار خدا باشیم زیرا باعث زیاد شدن ثروت میشود و فقط با یاد او و نام او و دیگر هیچ،از خدابخواه،نه از بنده ی خدا،همه به آرزوهایشان برسند امید به خدا پاینده باشید
  • حسین گلمرادی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 1
    ای بابا دیگه گذشت اون زمان که یکنفرکارمیکردویک خانواده دررفاه بودن الان تمام اعضا خانواده کارمیکنن بازهم کم میارن تااقتصاددرست نشه بی فایده است بنظرمن