فرماندار جیرفت از تغییر ساعت کاری اداره‌های این شهرستان خبر داد و گفت: ساعت کاری از امروز شنبه ۱۴ تیرماه به علت دمای ۴۵ درجه‌ای، یک ساعت زودتر آغاز می‌شود و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

افزایش دما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابوذر عطاپور وزیری ادامه داد: با توجه به مصوبه سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان، به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی ساعت کاری تمامی ادارات شهرستان‌های جیرفت، کهنوج، منوجان، عنبرآباد، قلعه‌گنج و رودبار جنوب یک ساعت زودتر شروع و یک ساعت زودتر خاتمه می‌یابد.

فرماندار جیرفت ادامه داد: این بخشنامه شامل مراکز بهداشتی و درمانی، اورژانس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و بیمه‌ها نمی‌شود. ساعت بازگشایی ادارات ۶ و ۱۵ دقیقه و پایان وقت اداری ساعت ۱۳ و ۱۵ است.

عطاپور به بازرسی مداوم و مستمر از ادارات برای رعایت ساعت اداری اشاره کرد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه با اداره مربوطه برخورد قانونی می‌شود.

رئیس شورای تامین جیرفت با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان از تعطیلی اصناف غیرضروری به مدت یک هفته خبر داد.

عطاپور وزیری این تصمیم را مصوبه ستاد مقابله با کرونا در جنوب کرمان عنوان کرد و گفت: این تصمیم برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا اتخاذ شده است. از بازاریان می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و شهروندان همکاری لازم را داشته باشند.

ویروس کرونا، موسوم به کووید ۱۹ در تاریخ ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسیده است.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از ۵ بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.  

کد خبر 527829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha