رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست: حدود ٧٠ میلیارد تومان در سه سال گذشته برای تجهیز یگان حفاظت محیط‌ زیست هزینه شده است.

عيسي كلانتري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عیسی کلانتری روز شنبه (۱۴ تیر) به مناسبت فرا رسیدن روز ۱۳ ذی القعده، ولادت امام رضا (ع ) و روز محیط‌بان در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود: اعتبار سازمان حفاظت محیط‌ زیست کمتر از دو در هزار بودجه کشور است، با این حال توانستیم مبلغ ٧٠ میلیارد تومان را برای تجهیز یگان محیط زیست هزینه کنیم. 

وی اظهار داشت: در اوج درآمدهای نفتی در کشور که نفت بشکه‌ای ١٠٠ دلار بود محیط زیست از آن بی‌بهره ماند، یعنی در دهه ٨٠ و اوایل دهه ٩٠ اعتباری متوجه محیط‌ زیست نبود چون محیط‌زیست را «محیط‌ ایست» می‌دانستند و معتقد بودند باید از سر راه برداشته شود. 

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: متاسفانه محیط‌ زیست بدشانسی آورد چون در دولت دوازدهم که این مقوله مورد توجه دولت قرار گرفت منابع دولت با خشکسالی مواجه شد اما با همه اینها توجه خود را از محیط‌ زیست کم نکرد. 

وی اظهار داشت: محیط‌بانان جزو پایین‌ترین قشر حقوق‌بگیران کشور بودند، یعنی تا سه سال گذشته متوسط دریافتی آنها حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بود، در حالی که باید ۴۴٠ ساعت در شرایط سخت در پاسگاه‌ها و مناطق تحت مدیریت حفاظت می‌کردند که خوشبختانه با توجه دولت دوازدهم سبب شد که امروز متوسط درآمد محیط‌بانان از متوسط درآمد کارکنان دولت بالاتر رود که این شامل سایر حق و حقوق آنها نیز می‌شود. 

کد خبر 527818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha