شمار قربانیان ویروس کرونای کووید۱۹ در جهان به ۵۲۹ هزار و ۱۲۷ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۱ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۲۱ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

کرونا - تدفین - عکاس: امیرعلی رزاقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، همچنین بنا بر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان ۴ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۵۸ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۴ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۲۲ مورد معادل ۹۹ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۸ هزار و ۸۳۶ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۶ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۹۶۳ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۳۶ نفر معادل ۹۲ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۲۹ هزار و ۱۲۷ نفر معادل ۸ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا ۲ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۵۸۸ مبتلا، ۱۳۲ هزار و ۱۰۱ قربانی

۲. برزیل یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۴۱ مبتلا، ۶۳ هزار و ۲۵۴ قربانی

۳. روسیه ۶۶۷ هزار و ۸۸۳ مبتلا، ۹۸۵۹ قربانی

۴. هند ۶۴۹ هزار و ۸۸۹ مبتلا، ۱۸ هزار و ۶۶۹ قربانی

۵. اسپانیا ۲۹۷ هزار و ۶۲۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۸۵ قربانی

۶. پرو ۲۹۵ هزار و ۵۹۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۲۲۶ قربانی

۷. شیلی ۲۸۸ هزار و ۸۹ مبتلا، ۶۰۵۱ قربانی

۸. انگلیس ۲۸۴ هزار و ۲۷۶ مبتلا، ۴۴ هزار و ۱۳۱ قربانی

۹. مکزیک ۲۴۵ هزار و ۲۵۱ مبتلا، ۲۹ هزار و ۸۴۳ قربانی

۱۰. ایتالیا ۲۴۱ هزار و ۱۸۴ مبتلا، ۳۴ هزار و ۸۳۳ قربانی

پس از آن کشورهای ایران با ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ مبتلا، پاکستان با ۲۲۱ هزار و ۸۹۶ مبتلا، ترکیه با ۲۰۳ هزار و ۴۵۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۰۱ هزار و ۸۰۱ مبتلا، آلمان با ۱۹۷ هزار مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۷۷ هزار و ۱۲۴ مبتلا، فرانسه با ۱۶۶ هزار و ۹۶۰ هزار مبتلا، بنگلادش با ۱۵۶ هزار و ۳۹۱ مبتلا، کلمبیا با ۱۰۹ هزار و ۵۰۵ مبتلا و کانادا با ۱۰۵ هزار و ۹۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس قطر با ۹۸ هزار و ۶۵۳ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۴۵ مبتلا، آرژانتین با ۷۲ هزار و ۷۸۶ مبتلا، مصر با ۷۲ هزار و ۷۱۱ مبتلا، سوئد با ۷۱ هزار و ۴۱۹ مبتلا، بلاروس با ۶۲ هزار و ۹۹۷ مبتلا، بلژیک با ۶۱ هزار و ۷۲۷ مبتلا، اندونزی با ۶۰ هزار و ۶۹۵ مبتلا، اکوادور با ۶۰ هزار و ۶۵۷ مبتلا، عراق با ۵۶ هزار و ۲۰ مبتلا، هلند با ۵۰ هزار و ۳۳۵ مبتلا و امارات متحده با ۵۰ هزار و ۱۴۱ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

کد خبر 527778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha