معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۵ درصد جمعیت این استان مستعد ابتلا به بیماری کرونا هستند.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به شهروندان زنجانی تاکید می‌شود، اصول و نکات بهداشتی را به ویژه در تجمعاتی مانند مراسم عروسی و ترحیم بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند و از حضور در این مراسم به طور جدی اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر به‌ویژه سالمندان و زنان باردار جز در موارد بسیار ضروری در سطح شهر تردد نکنند و از حضور در تجمع‌ها و مکان‌های شلوغ دوری کنند.

صائینی اظهار کرد: عموم مردم به ویژه گروه‌های مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای برای تردد در سطح شهر از ماسک استفاده کنند و برای حضور در ادارات و فرشگاه‌ها این مهم را مد نظر قرار دهند. علاوه بر آن شستشوی منظم دست ها با آب و صابون را فراموش نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: هم‌اکنون در سطح استان، موارد بستری بیماران کرونا افزایش قابل توجهی دارد که ادامه این روند زنگ خطری برای استان محسوب می‌شود. اگر شرایط حاکم در استان تداوم یابد، امکان برگشت محدودیت‌ها دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز جمعه ۱۳ تیر اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان افزوده شده و هفت نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.  

پرویز قزلباش گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای ۱۶۴۴ نفر براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

وی افزود: ۵۷۶ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی بستری هستند. در مجموع تاکنون ۱۹۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس در استان، جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 527768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha