حدود ۷۸ درصد از شهروندان روس با حضور پای صندوق‌های رای به تدوام حکمرانی ولادیمیر پوتین «آری» گفتند و از ۸۵ منطقه روسیه بیش از نیمی از افراد یک منطقه به رئیس جمهوری قدرتمند خود رای منفی دادند.

راي دادن ولاديمير پوتين در انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ۳۷ هزار و ۴۹۰ نفر از مردم ناحیه خودگران ننتس در ۱۶۰۰ کیلومتری شمال شرقی مسکو در یک هفته گذشته پای صندوق رفتند تا به ادامه زمامداری پوتین تا دو دوره دیگر رای آری یا خیر بدهند. از ۸۵ منطقه موجود در سراسر روسیه، ۵۵ درصد از شهروندان ننتس به تغییر قانون اساسی به سود رئیس جمهوری «نه» گفتند تا تنها منطقه‌ای لقب بگیرند که تعداد آرای منفی در آن بیشتر است.

پوتین که افسر پیشین کاگ‌ب بوده و در دو دهه اخیر در مقام رئیس جمهوری یا نخست‌وزیر بر روسیه حکم رانده، با رای مثبت ۷۸ درصد مردم می‌تواند پس از پایان دوره خود در ۲۰۲۴ دو دوره شش ساله دیگر، یعنی تا ۲۰۳۶ همچنان در کاخ کرملین بماند. این در حالی است که مردم منطقه خودمختار ننتس در دورترین فاصله با پایتخت اعتراض خود را به کمبودهای محلی با دادن رای منفی به تغییر قانون اساسی به گوش رئیس جمهوری رساندند.

بزرگ‌ترین مشکل و اعتراض اهالی ننتس درباره طرحی است که می‌خواهد منطقه آنها را به منطقه همسایه آرخانگلسک پیوند بزند. هر چند همه‌پرسی این الحاق در ماه سپتامبر لغو شده اما اهالی ننتس نگرانند با قطعی شدن ادامه حضور پوتین در کرملین، اعتراض آنها هم به نتیجه نرسد. نگرانی اصلی مردم از پیوستن به آرخانگلسک، قطع شدن کمک‌ها و حمایت‌های ویژه مالی و فقیرتر شدن اهالی این منطقه دورافتاده است.

آنها این هفته یک دادخواست با بیش از ۱۵ هزار امضا به کرملین فرستادند تا مخالفت خود را با طرح دولت اعلام کنند. در روستای ولونگا چسبیده به اقیانوس منجمد شمالی تمام ۳۲ فرد دارای حق رای در انتخابات شرکت کردند و همه آنها رای منفی دادند. هر چند کرملین با این اعلام مخالفت آشکار با خونسردی برخورد کرده و دمیتری پکسف، سخنگوی پوتین گفته است رای منفی «اقلیت مطلق» هم حق آنهاست.

کد خبر 527644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 2
    آقای ولادیمیرپوتین یکی ازمحبوب ترین سیاست مداران دنیاست و همسایه ای بزرگ ودوست برای ایران است ،شخصامدیریت وشخصیت ایشان راخیلی دوست دارم،
  • ایرانی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    3 4
    لعنت بر هر چی دیکتاتوره از شرق تا غرب از شمال تا جنوب .