معاون فنی و مهندسی سازمان ملی مسکن و زمین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد طرح اقدام ملی مسکن به ‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد و برنامه احداث ۴۰۰ هزار مسکن در سال جاری و سال آینده در کشور به اتمام می‌رسد.

طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی بلوردی در سفر به سیرجان و بازدید از طرح‌های در حال احداث اقدام ملی مسکن اعلام کرد: اجرای این طرح عملکرد مناسبی در کشور داشته و به‌خوبی درخشیده است.

وی اظهار داشت: استان کرمان در خصوص واگذاری زمین مورد نیاز رتبه نخست کشور را به‌دست آورده و از ۴۰۰ هزار واحد احداثی در کشور ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به این استان بوده و در مرحله ساخت قرار گرفته که سه‌هزار واحد در شهرستان سیرجان در مرحله ساخت و تکمیل است.

معاون فنی و مهندسی سازمان ملی مسکن و زمین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید و بررسی روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن خود در سیرجان گفت: فازهایی از این طرح اینک مراحل نهایی را طی می‌کنند که در آینده از طریق ویدئو کنفرانس توسط مقام ریاست جمهوری افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: منابع مورد نیاز این فازها تامین شده و کسری بودجه لازم هم در اولویت قرار گرفت تا این واحدها به‌سرعت آماده بهره‌برداری شوند.

بلوردی افزود: استان کرمان عملیات اجرایی اقدام ملی مسکن را به عنوان نخستین استان در کشور آغاز کرد و در سال جاری هم نخستین پروژه این طرح در این استان افتتاح می‌شود و ساختار گردش کار به صورت جامع و الکترونیکی در حوزه زمین و مسکن این استان به‌خوبی اجرا شده است.

همچنین در این بازدید که مدیر کل مسکن و شهرسازی استان هم حضور داشت، زیرساخت‌های لازم احداث واحدهای مسکونی در طرح ملی مسکن مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در اسفند ماه سال ۹۷ اعلام کرده بود که ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.

 علی نبیان در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور افزوده بود که برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این هدف وزارت راه وشهرسازی محقق شود.

کد خبر 527608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha