پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

دادستان عمومی و انقلاب قائنات گفت: وضعیت زمین و مسکن در این شهرستان با ورود مدعی‌العموم مدیریت می‌شود.

مسكن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی رحیمی افزود: از ۶ ماه قبل وضعیت آشفته بازار زمین و مسکن در شهر قائن را رصد می‌کنیم ولی به دلیل بیماری کرونا برنامه‌های تدوین شده با تاخیر شروع شد.

وی با اشاره به نظر کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه مسکن گفت: مشکل نابسامانی زمین و مسکن در قائن نسبت به سایر شهرهای استان حادتر بوده و هرج و مرج بر این بازار حاکم شده و برخی دنبال اخلال و مقاصد و منافع شخصی هستند.

دادستان قائنات ادامه داد: از جایگاه مدعی‌العموم به موضوع ورود کردیم تا این وضعیت را مدیریت کنیم لذا با تشکیل کارگروهی درباره علل و حواشی این موضوع به نتایج خوبی رسیدیم و برنامه مدونی تدوین شد که گام به گام اجرا خواهد شد.

رحیمی گفت: شهروندان بدانند اکنون هیچ منطقه‌ای قرار نیست به محدوده شهری قائن اضافه شود از این رو مردم از خرید و فروش یا تفکیک و قطعه‌بندی و حصارکشی زمین در تمام نقاط شهرستان خودداری کنند.

وی با مهلت یک هفته‌ای به شهروندان گفت: اگر چنانچه شهروندی به حصارکشی غیرقانونی اقدام کرده قبل از اقدام قضایی و تخریب آن توسط نهادهای ذیربط آن را جمع‌آوری کند زیرا هرگونه تصرف، قطعه‌بندی، تفکیک، حصارکشی و خردکردن اراضی چه داخل و چه خارج محدوده شهری غیرقانونی بوده و مجرمان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قائنات با بیان اینکه زمین‌های بلاتکلیف و رها شده در سطح شهر تاکنون جز واسطه‌گری و دلال‌بازی چیزی برای مردم نداشته است، اظهار کرد: از مردم هم تقاضا داریم در این مدت با ما همکاری داشته و کمک کنند تا این هرج و مرج بازار مسکن فروکش کند و به طور قطع مسئولیت هر اقدام شهروندان که موجب تحمیل خسارت بر آنان شود بر عهده خودشان بوده و مورد پیگرد قانونی نیز قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قائنات با بیان اینکه شهروندان نقش بسیار اساسی و تاثیرگذاری در کاهش قیمت مسکن دارند، از آنان خواست در حال حاضر از تقاضای خرید زمین و مسکن خودداری کنند. 

وی افزود: یک بخش اساسی در تعدیل قیمت‌ها همکاری شهروندان با ما بوده تا قیمت‌ها را با برنامه پیش‌بینی شده تعدیل و اوضاع مسکن را سر و سامان دهیم.

رحیمی  با بیان اینکه اسناد جمع‌آوری شده در حال بررسی است، یادآور شد: گاهی قصور در پرداحت حقوق عمومی مانند مالیات هم صورت گرفته که با جمع‌آوری اسناد معاملاتی از سال ۹۶ تاکنون، این موضوع را نیز در دستور کار قرار داده و با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قائنات با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه افزود: روشنگری و اطلاع‌رسانی دقیق و تنویر افکار عمومی از اساسی‌ترین وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه است که با عمل به این وظیفه خود مهمترین حق ملت که همان آگاهی و دانستن است را محقق می‌کنند.

فرمانده انتظامی قائنات هم گفت: در یک عملیات ضربتی و در قالب ۱۰ گروه عملیاتی و بازرسی از ۶۰ واحد صنفی مشاورین املاک در سطح شهر قاین حدود ۶ هزار نسخه مبایعه‌نامه جمع‌آوری و ۱۰ واحد صنفی هم به دلیل نبود متصدی پلمپ شد.

سرهنگ محمود زال بیکی افزود: با تمام قوا در کنار دادستان شهرستان برای اجرای طرح مبارزه با هرج و مرج بازار مسکن آماده هستیم.

وی اظهار کرد: مدت‌ها است بازار املاک را رصد می‌کنیم دلالان با انجام معاملات صوری بازار را به نفع خود مدیریت می‌کنند و پلیس با توجه به وظیفه خود و در چارچوب قانون و در راستای عمل به منویات رهبری با مخلان امنیت اقتصادی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

کد خبر 527451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha