نایب رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به مصوبه پرداخت تسهیلات به مستاجران، گفت: مستاجرانی که کد رهگیری ندارند می‌توانند با توجه به سابقه قرارداد اجاره خود به بنگاه‌های معاملات ملکی مراجعه و کد رهگیری را دریافت کنند.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین، حسام عقبایی نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران چند روز پیش گفت: تمامی مستاجران می‌توانند با توجه به سابقه قرارداد اجاره خود به بنگاه‌های معاملات ملکی مراجعه کنند و کد رهگیری را دریافت کنند. بنگاه‌های املاک نیز موظف هستند بدون اخذ هیچ مبلغی این گواهی را روی قراردادهای قدیمی که بدون کد رهگیری بسته‌اند بگیرند و مستاجران بتوانند با ارائه این کد از تسهیلات حمایتی دولت برخوردار شوند.

وی توضیح داد: اگر مالک و مستاجری بین خود قرارداد رهن یا اجاره را نوشته‌اند باید برای دولت احراز شود که این قرارداد صوری نیست و در یکی از بنگاه‌های املاکی مراجعه شود و کد رهگیری اخذ شود.

عقبایی اضافه کرد: مشاوران املاک براساس قوانین صنفی موظف هستند برای تمامی معاملات مسکن اعم از فروش، اجاره، رهن از باغچه تا ویلا از آپارتمان تا سوله کد رهگیری دریافت کنند و مستاجران و خریداران باید از بنگاه‌های املاکی این مطالبه را داشته باشند.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک اضافه‌کرد: اگر واسطه‌های ملی این کد را دریافت نکنند تخلف صنفی انجام داده‌اند و مردم باید این گزارش را به اتحادیه املاک تهران ارائه دهند.

به گفته عقبایی دریافت کد رهگیری در تمام معاملات مسکن الزامی است و حتی اگر موجر یا خریدار تمایلی به دریافت این گواهی ندارد، مشاوران املاک باید مقاومت کرده و کد رهگیری را بدون اخذ وجهی دریافت کنند.

در حالی که نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید می‌کند که بنگاه‌ها نباید مبلغی در این زمینه از مردم دریافت کنند اما برخی شهروندان از دریافت مبلغ توسط بنگاه‌ها گلایه دارند و تاکید می‌کنند شرط بنگاه‌ها پرداخت مبالغی است که بنگاه به بنگاه نیز متفاوت است.

کد خبر 527427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    2 1
    سلام من حدود ۱۵ ساله که مستاجرم ولی فقط یکبار کدرهگیری گرفتم اونم بخاطر مدرسه فرزندم بود میخاستم بدونم همون یه دونه کافیه یا باید برم تمام قولنامه هایی که توبنگاه املاکی دارم کد رهگیری برای همش بگیرم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
  • علی IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    8 0
    وظیفه مشاور املاک است که به دو طرف اجاره نامه با کد رهگیری و کامپیوتری بدهد بدون دریافت هر گونه هزینه اضافی .علی غفاری مشاور املاک
  • یاسر IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    5 2
    املاک پول اضافه نمیگیره فقط دیگه نمیتونه تخفیف بده در کمسیون چون مالیات سه ماهه ارزش افزوده رو کامل ازش میگیرن من خودم به مشتری میگم کد رهگیری بزنم کمسیون رو باید کامل بدی
  • مسعود IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    5 2
    والله من یه آپارتمان خریدن، بنگاهی هم کمیسیون روگرفت وهم 400هزاربابت کدرهگیری گرفت.