افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به کرونا در شیراز، این شهر را در آستانه ورود به وضعیت قرمز قرار داده است، ظرفیت سه بیمارستان علی اصغر (ع)، شهید چمران و شهید فقیهی که بیماران کرونا را پذیرش می‌کند تکمیل شده و ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب با ۱۰۰ تخت نقاهتگاهی با تجهیز به بیمارستان تبدیل شده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به روند رو به افزایش آمار مبتلایان بیماری کرونا  در فارس، نسبت به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان هشدار و  از مواجهه با موج فزاینده مبتلایان کرونا و نیاز به بستری آنها خبر داد.

مهرزاد لطفی اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا، ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و با ادامه این روند مجموعه سلامت فارس برای خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی با چالشی بزرگ روبه‌رو می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس، سهل‌انگاری در رعایت مسایل بهداشت فردی و اجتماعی و حضور مردم در مکان‌های شلوغ، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و عزاداری بدون رعایت اصول بهداشتی را عامل گسترش بیماری کرونا برشمرد.

لطفی با تاکید بر رعایت  شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد، از مردم استان خواست برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری با مجموعه سلامت فارس همکاری کنند.

او افزود: تمام مدیران دانشگاه، پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و کارشناسان بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا و حفظ سلامت همه افراد جامعه با تمام توان در تلاش هستند و رعایت اصول بهداشتی از سوی هم استانی‌های عزیز می‌تواند پشتوانه و امید مدافعان خط مقدم سلامت برای شکست این ویروس منحوس باشد.

 طفی  با اشاره به افزایش روند موارد ابتلا به کرونا در استان فارس طی هفته‌های اخیر، بر ضرورت مدیریت روند خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف بیماران بر اساس شرایط بیمار تاکید کرد.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای نقاهتگاه بیماران کرونا  که از ابتدای شیوع این بیماری در شیراز راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در شرایط کنونی با افزایش موارد مثبت، ارتقای این نقاهتگاه به بیمارستان پشتیبان می‌تواند راهکاری عملیاتی برای کاهش اشغال تخت در بیمارستان‌ها باشد.

شهرستان‌های شیراز، لارستان، خنج، اوز، گراش، فسا، جهرم،   مرودشت، کازرون، آباده؛ اقلید، پاسارگاد و ارسنجان، خرامه، داراب، ممسنی، کوار، زرقان، رستم، بیضاء، سروستان، نی ریز، فیروزآباد، خرم بید و قیروکارزین تا کنون مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است.

کد خبر 527340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    27 0
    چون‌ دارن ‌از‌ همه‌ جا ‌خوزستان‌ بوشهر‌ اهواز‌ کرونایی ‌وارد شیراز میشن ‌این ‌چه ‌وضعی ‌هست
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    27 0
    بدلیل ورود بیماران کرونایی از بوشهر وخوزستان هست که بیمارستان‌ها دیگه جا ندارن
    • علی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      8 22
      بوشهر سفید بود شما کرم داشتید اومدید آوردید با خودتون الان میگید بوشهریا براتون اوردن
  • رضا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    12 10
    دوست عزیز شاید درصدی از ابتلا های جدید به خاطر ورود افراد از دیگر استان ها ست اما ابتلا چند صد نفری به یکباره نشانه عدم رعایت مردم در خصوص مسائل بهداشتی می باشد
  • محسن IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    13 2
    بخدا قسم الان 40روزه که سهامم راغیرحضوری فروختم هیچگونه خبر ی ندارم باید چیکاری انجام دهم
  • عباس IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    12 1
    متاسفانه خیلی از هموطنهای بوشهری و.خوزستانی با شروع فصل گرما مهاجرت می کنن شیراز که این مسله باعث گردش چرخه بیماری میشه. جا داره مسولین استان فکری بکنن.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    7 1
    اصول بهداشتی را رعایت نمیکنند نه ماسک نه دستکش. خودم دارم به وضوح میبینم تو خیابونها کسی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمیکند صف نونوایی ها را برید ببینید متوجه میشید
  • پروانه آراسته IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    8 0
    شیراز بهداشت صفرهیچ نظارتی نیست. فقط جلوی دوربین ادای بهداشت رادرمیارن. لطفاجریمه کنید. جاهای سربسته. نظارت بشوند. 1
  • FR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    بهترین روش برای پیشگیری تعطیلی دوباره تالارهای عروسی است. هر فرد با دعوت مهمان از شهرهای مختلف جمعیت زیادی رو به شهرها می آورد و این یکی ازدلایل اوج گیری دوباره بیماری است. چون تا وقتی مسئولان تعطیلی را اعلام نکنند تالارها پول مردم را برنمی گردنه.