چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

با آغاز روند بازگشایی موسسات فرهنگی بریتانیا پس از ماه‌ها قرنطینه،‌ گالری ملی لندن به عنوان نخستین موسسه فرهنگی بزرگ بریتانیا بازگشایی می‌شود.

National Gallery London - Museums and galleries

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نت نوشت:  پس از تعطیلی طولانی مدت گالری‌ها و موزه‌های بریتانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، «گالری ملی لندن» به عنوان نخستین مرکز فرهنگی بزرگ بریتانیا در هشتم جولای بازگشایی خواهد شد.

مسوولان «گالری ملی لندن» برای سهولت در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی آثار محبوب این مجموعه را به سالن‌های بزرگ‌تر منتقل خواهند کرد. مسوولان این مرکز همچنین نقشه‌ای از سه مسیر مناسب برای کنترل جمعیت در طول بازدید از گالری را در اختیار مخاطبان قرار خواهند داد.

درهای «آکادمی سطنتی هنر» نیز به دنبال «گالری ملی لندن»‌ در نهم جولای به روی اعضا و از شانزدهم جولای به روی عموم مردم گشوده خواهد شد.

فعالیت گالری «باربیکان» و گالری «وایت‌چپل» نیز به ترتیب در سیزدهم و چهاردهم از سر گرفته خواهد شد.

در این بین برخی از مراکز فرهنگی و هنری نیز در اوایل ماه آگوست یا سپتامبر بازگشایی خواهند شد.

هنوز تاریخ مشخصی برای بازگشایی، از سوی مسوولان «موزه بریتانیا»‌ و مجموعه «تیت» اعلام نشده است. یک منبع نزدیک به موزه بریتانیا اعلام کرده، مسوولان این موزه قصد ندارند تا پیش از ماه آگوست درهای موزه را به روی مردم باز کنند.

نام موزه بریتانیا و مجموعه «تیت» در بین موسساتی قرار داشت که در قالب بیانیه‌ای مشترک از صدور مجوز بازگشایی موسسات فرهنگی از چهارم جولای استقبال کردند،‌ اما اعلام کردند به مدت زمان بیشتری برای ایجاد شرایط بازگشایی نیاز دارند.

کد خبر 527302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha