چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

پس از آنکه مردم در مازندران فاصله‌گذاری اجتماعی را درست اجرا کردند، شیوع ویروس کرونا تا حدود زیادی کنترل شد اما با سهل‌انگاری در اجرای هوشمند فاصله‌گذاری، افزایش تردد و مسافرت به استان، استفاده نکردن از ماسک و کم‌توجهی به شستشوی دست‌ها به نظر می‌رسد این استان به مرز هشدار و قرمز شدن وضعیت نزدیک شده‌ است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین از ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان، اظهار کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت تعداد ۵۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: هم‌اکنون ۲۷۷ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هیچ راهی جز رعایت اصول بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی نداریم، ماسک بزنیم، فاصله‌ها را رعایت کنیم، مسافرت، دورهمی، مهمانی، عروسی و عزا نرویم و اگر کار ضروری نداریم خانه را ترک نکنیم.

همچنین بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۱۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمارجدید بستری، ۱۶ بیمار ترخیص و ۲۶ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بر اساس این گزارش، تا به امروز، ۳۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

کد خبر 527218
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha