چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بانه گفت: مردم کردستان در زمینه حفاظت محیط زیست پیشتازند و این مهم باعث شده روستاهای بانه همچون مریوان مسیر اتراق لک‌لک‌های مهاجر شوند.

لك لك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رحمان رحیم‌پور اظهار کرد: چند سالی است لک لک‌های سفید مهاجر در مسیر خود با شروع فصل گرما به دو روستای «سویرو و کوخ اله» روی آورده و علاوه بر تخم‌گذاری و زادآوری جوجه‌های خود، ساکن می‌شوند.

وی افزود: جنگل‌های بلوط این دو روستا به عنوان مکان‌های اصلی مهاجرت و زندگی این پرندگان شناسایی شده و سال ۹۹ حدود ۲۵ تا ۳۰ لانه در این روستاها ساخته شده است و با شروع شدن فصل سرما به مناطق معتدل‌تر مهاجرت می‌کنند.

مدیر حفاظت محیط زیست بانه ادامه داد: برای مراقبت و ایجاد امنیت بیشتر، کارشناسان این اداره با حضور در این دو روستا آموزش‌های لازم را در خصوص تغذیه، نحوه زندگی، زمان مهاجرت و تولید مثل ارائه دادند.

رحیم پور یادآور شد: مردم شهرستان بانه مانند سایر مناطق استان کردستان، این پرندگان را مایه برکت و خوش یمنی و زیبایی منطقه به شمار می‌آورند به همین دلیل همیشه با این پرندگان با مهربانی رفتار می‌کنند و موجب شده لک لک‌های مهاجر نیز با احساس امنیت و آرامش بیشتر به لانه سازی و جوجه آوری در کنار مردم بپردازند.

کد خبر 527137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha