دولت کره جنوبی همزمان با فرارسیدن فصل گرما استفاده از ماسک‌های محافظ را در اماکن عمومی به ویژه برای مسافران مترو و تاکسی اجباری کرد.

اجباري شدن ماسك در كره جنوبي

به گزارش همشهری آنلاین، هر چند نمادهای مربوط به اجباری بودن زدن ماسک در مترو تاکسی همه جا دیده می‌شود اما گرم شدن بیش از اندازه هوا در تابستان باعث شده است مردم هشدارها را چندان جدی نگیرند. بسیاری از شهروندان ماسک را روی چانه خود می‌گذارند تا هم قانون را رعایت کرده باشند هم از شر گرما در امان بمانند. این رفتار یک واژه تازه هم خلق کرده که همان «تاک-سک» به جای ماسک باشد. تاک در زبان کره‌ای به معنی چانه است.

هفته گذشته پلیس سئول زنی چهل و چند ساله را که در یکی از ایستگاه‌های مترو ماسک نزده بود، برای مدتی کوتاه بازداشت کرد و از او خواست به خاطر بهداشت عمومی جامعه ماسک بزند. مقاومت زن باعث شد حرکت قطار دست‌کم هفت دقیقه به تاخیر بیفتد. هر چند در نهایت دادگاه به نفع زن رای داد و اعلام کرد او به دلیل مسائل مربوط به بهداشت شخصی خود از ماسک استفاده نکرده است.

اوایل ماه گذشته میلادی پلیس سئول یک مرد پنجاه و چند ساله را به اتهام درگیری با راننده و چند مسافر اتوبوس بازداشت کرد. مرد ماسک نزده و برابر اصرار دیگران به استفاده از ماسک مقاومت کرده بود.

کد خبر 527126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha