فرماندار گچساران گفت: با افزایش قابل توجه تعداد بیماران کرونایی، سختگیری‌ها برای کاهش شیوع و پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان افزایش یافته است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی خوان‌پایه اظهار کرد: از این پس، هر شب برق تمامی بوستان‌ها و پارک‌های گچساران قطع خواهد شد.

وی بیان کرد: برخی اصناف پرخطر شهرستان گچساران مانند تالارهای عروسی که از چند روز پیش فعالیت خود را از سر گرفته بودند، دوباره تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه از ۳ هفته پیش تاکنون استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعان به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های این شهرستان اجباری شده است ابراز کرد: ۳ گروه در حال نظارت بر استفاده از ماسک توسط ارباب رجوع و کارکنان در این مکان‌ها هستند.

خوان‌پایه تصریح کرد: همه اصناف ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و ژل‌های شست‌وشوی دست هستند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار گچساران تاکید کرد: کارگروه‌های نظارت بر اصناف با حساسیت بیشتری بر نحوه رعایت مراقبت‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی به مردم گچساران هشدار داد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا محدودیت‌های بیشتری در انتظار شهروندان خواهد بود.

خوان‌پایه با یادآوری افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گچساران گفت: در نشست ستاد کرونای این شهرستان که چهارشنبه ۱۱ تیر برگزار می‌شود، در مورد افزایش زیرساخت‌های درمانی بستری بیماران کرونایی برنامه‌ریزی خواهد شد.

فرماندار گچساران از شهروندان خواست برای حفظ سلامت خود و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در برنامه‌های دسته‌جمعی و حتی دورهمی‌های خانوادگی شرکت نکنند.

وی با اشاره به قرار داشتن گچساران در مرز استان‌های با وضعیت قرمز کرونا مانند بوشهر و خوزستان، از شهروندان خواست در این شرایط اقدام به سفر یا پذیرش دوستان و آشنایان خود از استان‌های دیگر نکنند.

سرپرست دانشگاه‌های علوم پزشکی یاسوج هم گفت: به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری وضعیت کرونا در شهرستان گچساران قرمز شده است.

پرویز یزدان‌پناه افزود: وضعیت بیماری کرونا در شهرستان چرام نارنجی، بویراحمد زرد و بقیه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد سفید است.

وی بیان کرد: بیماری یا مرگ در انتظار افرادی است که به رعایت مراقبت‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ بی‌تفاوت هستند.

یزدان‌پناه بر استفاده از ماسک، ماندن در خانه تا حد امکان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد.

کد خبر 527113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha