ایالات متحده آمریکا در شرایطی به آمار روزانه ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا نزدیک می‌شود که مقام‌های سیاسی و بهداشتی دولت دانلد ترامپ در اقدامی پیشدستانه تمام داروهای رمدسیویر موجود در انبارهای دنیا را برای درمان بیماران کووید-۱۹ خریده‌اند.

شركت گيلعاد توليدكننده داروي رمدسيوير

به گزارش همشهری آنلاین، پیش‌تر مقام‌های بهداشتی استرالیا تجویز داروی رمدسیویر را برای بیماران بدحال مبتلا به کرونا مجاز اعلام کرده بود و در روزهای اخیر پزشکان کره جنوبی هم استفاده از این دارو را آغاز کرده‌اند. وزارت غذا و ایمنی دارویی کره جنوبی ماه گذشته اجازه داده بود پزشکان برای درمان بیماران کووید-۱۹ در مراحل پیشرفته از این دارو بهره ببرند.

رمدسیویر دارویی است که پیش‌تر برای درمان بیماران مبتلا به ابولا استفاده می‌شد و برخی کشورها در آزمایش‌های بالینی تاثیر آن را روی بیماران کرونا هم ثابت کرده‌اند. رمدسیویر در شرکت آمریکایی گیلعاد ساینس تولید می‌شود و خبرها حاکی از آن است که دولت ایالات متحده قرارداد خریدن دست‌کم ۵۰۰ هزار دُز از این دارو را با مدیران گیلعاد امضا کرده است. به این ترتیب، هر آنچه رمدسیویر در انبارها موجود است، برای درمان بیماران آمریکایی استفاده می‌شود و باید منتظر راه افتادن بازار سیاه این دارو در دنیا ماند.

دکتر آنتونی فائوچی، عضو ارشد کارگروه مهار کرونا در کاخ سفید روز گذشته هشدار داد آمریکا در آستانه رسیدن به رکورد ۱۰۰ هزار بیمار کووید-۱۹ در روز است و برخی ایالت‌ها در غرب و جنوب حتی در ادامه موج اول کرونا دوام نمی‌آورند. روز شنبه رکورد بیش از ۴۴ هزار بیمار کرونا در یک روز برای آمریکا ثبت شد؛ آماری که یک ماه پیش در حدود ۲۲ هزار مورد بود و حالا در کمتر از ۳۰ روز دو برابر شده است. ایالت فلوریدا ماه گذشته فقط ۷۰۰ مورد ابتلای روزانه داشت و این ماه به رکورد ۷۰۰۰ رسیده است.

کد خبر 527110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha