چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۰
۰ نفر

تیم فوتبال بارسلونا در شب ۷۰۰ گل شدن مسی باردیگر تن به تساوی داد تا رئال مادرید و هوادارانش بیش از پیش به قهرمانی در لالیگا امیدوار شوند.

بارسلونا

به گزارش همشهری آنلاین، در هفته سی و سوم لالیگا تیم فوتبال بارسلونا در نیوکمپ میزبان آتلتیکو مادرید بود. در این دیدار بارسلونا در دقیقه ۱۲ روی یک ضربه کرنر و اشتباه دیه گو کاستا مهاجم آتلتیکو مادرید گل اول بازی را به ثمر رساند.

ولی ۵ دقیقه بعد به دلیل خطای آرتورو ویدال روی یانیک کاراسکو، داور به سود اتلتیکو پنالتی گرفت.

کاستا به قصد جبران پشت پنالتی ایستاد ولی ضربه او را تراشتگن مهار کرد. بازیکنان بارسا در حال خوشحالی بودند که داور بازی دستور به تکرار پنالتی داد. در واقع داور وی ای آر بود که چنین تصمیمی گرفت و آن را به اطلاع داور رساند.

هر دو پای تراشتگن به هنگام شیرجه زدن از خط دروازه جلوتر بودند و به همین دلیل دستور به تکرار پنالتی داده شد تا دو دقیقه بعد، سائول گل تساوی را به ثمر برساند.

طبق گزارش داوری مارکا و آاس، دستور وی ای آر برای تکرار پنالتی به دلیل خطای تراشتگن کاملا درست بوده و اعتراض بازیکنان بارسا بی دلیل بود.

در دقایق پایانی نیمه اول ضربه کاشته مسی بعد از برخورد ناگهانی به مدافعان حریف تغییر مسیر داد اما یان اوبلالگ با هوشیار و جایگیری مناسب توپ را به کرنر فرستاد.

در نیمه دوم بارسلونا بازهم تلاش گسترده ای را برای بازکردن دروازه حریف به خرج داد و در نهایت روی نفوذ سمدو ار جناح راست و ورود این بازیکن به درون محوطه جریمه با خطای آشکار فلیپو سرنگون شد و داور نیز نقطه پنالتی را نشان داد. لیونل مسی که در سه بازی قبلی مقابل سویا، بیلبائو و سلتا نتوانسته بود گلی به ثمر برساند پشت توپ قرار گرفت و به ضربه چیپ استثنایی این توپ را به گل برتری بارسا تبدیل کرد تا تعداد گل های دوران فوتبالی اش از مرز ۷۰۰ گل عبورکند.

و هفتمین بازیکن تاریخ فوتبال است که توانسته از مرز ۷۰۰ گل عبور کند. مسی در ۴۰۳ بازی برای بارسلونا و ۵۱ بازی برای آرژانتین موفق شده حداقل یک بار دروازه حریف را بگشاید. با این گل او تعداد گل هایش در لالیگا را به ۲۲ رساند و در مجموع توانسته ۲۷ گل برای بارسا در تمام رقابت ها بزند.

مسی در ۷۲۴ بازی رسمی برای بارسا توانسته ۶۳۰ گل به ثمر برساند؛ یعنی متوسط ۰.۸۲ گل در هر بازی. او در لالیگا ۴۸۷ بازی انجام داده و ۴۴۰ گل نیز زده است؛ متوسط ۰.۹۲ گل در هر بازی. او بهترین گلزن تاریخ لالیگاست و ۱۲۷ گل از نزدیک ترین تعقیب کننده اش یعنی رونالدو فاصله دارد که با ۳۱۱ گل در لالیگا، سال ۲۰۱۸ رئال را ترک کرد.

مسی با پیراهن تیم ملی آرژانتین نیز زننده ۷۰ گل در ۱۳۸ بازی بوده است. در میان تیم ها سویا محبوب ترین شکار او محسوب می شود که توانسته در در ۳۹ بازی ۳۷ گل به این تیم بزند. سپس اتلتیکو با ۳۱ گل در ۴۰ بازی و والنسیا با ۲۸ گل در ۳۴ بازی قرار دارند.

از ۷۰۰ گل مسی، ۵۸۲ گل با پای چپ به ثمر رسیده است: ۴۴۱ گل در جریان بازی، ۸۹ گل از روی نقطه پنالتی و ۵۳ گل روی ضربات کاشته.

۹۲ گل با پای راست، ۲۴ گل با ضربه سر، یک گل با دست و یک گل نیز با سینه.

افسوس که خوشحالی بارسلونا و مسی برای حفظ این پیروزی دوام چندانی نداشت و در دقیقه ۶۲ مادرید ها باردیگر صاحب ضربه پنالتی شدند. سائول نیگز مامور زدن این پنالتی شد و ضربه او علیرغم تشخیص درست توپ از سوی ترشتگن به گل مساوی بازی تبدیل شد.

با این تساوی بارسلونا ۲ امتیاز حساس دیگر را ازدست داد و با ۷۰ امتیاز و یک بازی بیشتر  و یک امتیاز کمتر در مکان دوم جدول نسبت به رئال مادرید قرار گرفت. رئالی ها این هفته در برنابئو میزبان ختافه هستند.

کد خبر 527077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha