این روزها به دلیل بی‌توجهی مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی، آمار ابتلا به کرونا در بیشتر استان‌های کشور رو به افزایش است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، بیشتر مراکز درمانی در استان‌های کشور طی روزهای اخیر به دلیل افزایش مراجعان مشکوک به کرونا، اشباع شده یا در آستانه اشباع قرار دارند.

  • رشد چشمگیر در خراسان جنوبی

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان جنوبی ۱۰ برابر افزایش یافته است.

مسعود ضیایی اظهار کرد: طی دوره‌ای در اردیبهشت و اوایل خرداد ۹۹، آمار ابتلا به کرونا در استان ثابت شده بود، اما طی دو تا سه هفته گذشته این آمار به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در مدت همه‌گیری بیماری کرونا شاید به مدت ۱/۵ ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بیرجند تنها یک بیمار مزمن بستری داشتیم، اما اکنون تمام تخت‌ها پر شده است.

ضیایی ادامه داد: در این مدت، تعداد بیماران بستری کرونا ۴ یا ۵ نفر در روز بود، اما اکنون روزانه ۴۵ تا ۵۰ نفر بستری می‌شوند.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تاکنون ۲ بخش مراقبت‌های ویژه  بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیرجند راه‌اندازی کرده‌ایم، اما ظرفیت تخت‌های این دو بخش پر شده و درصدد راه‌اندازی و تجهیز بخش سوم هستیم.

  • به قم سفر نکنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بیمارستان فرقانی و شهید بهشتی در حالت آماده‌باش هستند، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم به قم سفر نکنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا، افزود: نگران حضور مسافران در قم هستیم.

وی ادامه داد: نظارت‌های بهداشتی باید بیشتر و در تالارها هم فاصله‌گذاری اجرا شود.

  • اشباع بیمارستان‌های گنبدکاووس

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های گنبدکاووس برای بستری بیماران کرونایی اشباع شده و در حال گسترش تخت‌ها هستیم.

سراج‌الدین عارف‌نیا اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که تا هفتم تیرماه استخراج شده، در حال حاضر شهرستان‌های مراوه‌تپه، مینودشت، کلاله، گنبدکاووس و گالیکش در شرق استان و شهرستان‌های بندر ترکمن و گمیشان در غرب استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و وضعیت در مابقی شهرستان‌ها زرد است.

وی بیان کرد: متأسفانه بسیاری از مردم با حضور در مجالس عروسی و عزا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

  • بستری ۴۰۰ بیمار در خراسان رضوی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بستری بودن۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی، گفت: افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید -۱۹ نشان دهنده کاهش توجه مردم به اصول بهداشتی است.

شاپور بدیعی افزود: افزایش تعداد بیماران بستری، فشار مضاعفی را به سیستم بهداشت و درمان وارد کرده و در برخی از موارد موجب درگیری کادر پزشکی و درمانی نیز شده است.

  • توقف فعالیت اتوبوس‌های شهری بوشهر

مدیر سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر گفت: در پی افزایش شیوع ویروس کرونا و ابتلای شماری از رانندگان اتوبوس‌های این سازمان به این بیماری، فعالیت این ناوگان دوباره متوقف شد.

حسن شجاعی‌پور اعلام کرد: این تصمیم سه‌شنبه ۱۰ تیر ۹۹ توسط ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گرفته شده ‌است.  

وی ادامه داد: فعالیت اتوبوس‌های درون شهری بوشهر در مرحله اول از ۲۵ اسفند ۹۸ تعطیل شده بود و اواخر خرداد ۹۹ پس از سه ماه تعطیلی از سرگرفته شد.

کد خبر 527019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha