مجموع نظرات: ۳
سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

سفر هوایی خطر قرارگیری شما در معرض ویروس کرونا را می‌افزاید، اما خطوط هوایی اقداماتی را برای پیشگیری انجام داده‌اند و شما هم می‌توانید کارهایی را انجام دهید.

Air travel

سفر هوایی به معنای به انتظار ایستادن در صف بازرسی و پایانه‌های فرودگاه است که شما را در تماس نزدیک با دیگر افراد قرار می‌دهد.

با از سر گرفته شدن سفرهای هوایی، به‌تدریج هواپیماها شلوغ‌تر می‌شوند و به‌این‌ترتیب با احتمال بیشتری ممکن است برای مدت زیادی مجبور باشید در نزدیک افراد دیگر بنشینید.

هنگامی در هواپیما نشسته‌اید، به علت شیوه گردش هوا درون آن، وجود فیلترهای هوا و موانع موجود در برابر جریان هوا مانند پشتی صندلی‌ها اغلب ویروس‌ها و سایر میکروب‌ها به‌سادگی منتشر نمی‌شوند.

البته در هنگامی‌که هواپیما روی زمین است و مسافران روی صندلی‌ها ننشسته‌اند و در راهرو در فاصله نزدیک هم قرار دارند، این عوامل دیگر کمکی نخواهند کرد.

به همین علت اخیرا سازمان هواپیمایی کشوری ایتالیا استفاده از محفظه بار بالای سر مسافران را در هواپیماها در این کشور ممنوع کرده است تا از ازدحام آنها در راهروی هواپیما هنگام سوار و پیاده شدن جلوگیری شود. این سازمان همچنین شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرده است که فاصله دست کم یک متری را میان مسافران رعایت کنند، در نتیجه مسافران باید یک در میان در صندلی‌ها بنشینند.

گرچه با این اقدام فاصله ۱.۸ متری توصیه‌شده بین افراد ایجاد نمی‌شود، اما در حد خود سودمند است.

شرکت‌های هوایی همچنین می‌گویند سطوح سختی را که معمولا مسافران لمس می‌کنند، ضد عفونی می‌کنند.

شما همچنین در سفر هوایی مانند هر سفر دیگری باید شستشوی مرتب دست‌ها، فاصله‌گیری جسمی تا حد امکان و ماسک زدن را انجام دهید.

یک راه دیگر پیشگیری اقدام شرکت‌های هوایی در پرسیدن از مسافران درباره بروز دادن علائم احتمالی کووید-۱۹ و در تماس بودن با افراد با آزمایش مثبت برای ویروس در دو هفته قبل از سفر است.

بالاخره اینکه سفر هوایی را باید تنها برای مواقع ضروری بگذارید و بیشترین احتیاطاتی را که می‌توانید برای محافظت از خودتان و دیگران انجام دهید.

کد خبر 526992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرکیا IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    6 0
    نرید سفر تو این شرایط، مگه مجبورید؟!
  • AT ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 0
    بشین توی خونه ریسک نکن ، ارزش مریض شدن نداره.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 0
    آره داداش به خدا مجبوریم