دردسری که محمود بصیری سال‌ها پیش به دلیل شباهت زیاد با رئیس جمهوری وقت ایران گرفتارش شده بود، حالا به نوعی دیگر برای یک خواننده اپرا در چین رخ داده است.

خواننده‌اي كه شبيه رئيس جمهوري چين است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، لیو ککینگ ۶۳ ساله که بسیار شبیه رئیس جمهوری چین است، بارها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی سانسور و گرفتار دردسرهای بی‌پایان شده است. این خواننده سرشناس اپرا ویدئوهای آموزشی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کند اما سانسورچی‌های دولت چین حساب‌های شخصی او را مسدود می‌کنند تا کاربران از شباهت زیاد این خواننده با شی جین‌پینگ به اشتباه نیفتند.

این ماجرا پیش‌تر هم برای رئیس جمهوری چین رخ داده و مقام‌های دولتی به دلیل شباهت زیاد شخصیت کارتونی وینی پو با آقای جین‌پینگ پخش این انیمیشن را ممنوع کرده‌اند. البته لیو در برلین زندگی می‌کند اما برای بیش از ۴۱ هزار دنبال‌کننده خود در اپلیکیشن دویین (نسخه چینی تیک‌تاک) ویدئوهای آموزشی می‌گذارد. شباهت این دو مرد چینی چنان زیاد است که شاید در همان نگاه اول خیلی‌ها تصور کنند رئیس جمهوری چین دارد می‌خواند!

آقای لیو به نیویورک تایمز گفته است یک حساب کاربری دیگر در دویین باز کرده بود اما سانسورچی‌های چینی با دیدن عکس پروفایل او خیلی زود آن صفحه را مسدود و حذف کرده‌اند. این دومین مورد از شباهت‌های دردسرساز شهروندان چینی با رئیس جمهوری ۶۷ ساله است. سال گذشته هم ویدئوهای یک آشپز ناشناس در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد و خیلی‌ها تصور می‌کردند او شی جین‌پینگ در لباس آشپزی است.

سال‌ها پیش محمود بصیری که با بازی در سریال‌های مرضیه برومند از جمله «آرایشگاه زیبا»، «هتل»، «خودرو تهران ۱۱» و «کتابفروشی هدهد» شناخته می‌شود، مدعی شد به دلیل شبیه بودن به محمود احمدی‌نژاد سال‌ها بیکار مانده و مقام‌های دولتی جلوی فعالیت او را در سینما و تلویزیون گرفته‌اند.

کد خبر 526973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha