سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
۰ نفر

طبق آمارها ۹ میلیون خودرو و موتور در کشور فاقد بیمه شخص ثالث هستند و این یعنی خطر هر لحظه در کمین رانندگان و راکبان آنهاست که اگر مرتکب تصادف منجر به جرح یا فوت شوند و امکان پرداخت دیه را نداشته باشند، باید به زندان بروند.

موتور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه خراسان، طبق گفته بنایی نماینده مجلس، دلیل این موضوع گرانی بیمه شخص ثالث است و حتی طبقه متوسط نیز چندان قادر به پرداخت آن نیست. وی همچنین از ورود مجلس به این موضوع برای تعدیل قیمت‌ها خبر داد.

حق بیمه پایه سالیانه خودروها و موتور سیکلت‌ها برای بیمه اجباری خسارت‌های وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه  امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۵.۹ درصد افزایش یافته است.

 البته سال گذشته نرخ تعیین شده برای تعهدات بدنی (دیه) حق بیمه پایه شخص ثالث ۳۶۰ میلیون تومان و امسال ۴۴۰ میلیون تومان است. همچنین سال گذشته میزان تعهدات مالی ۹ میلیون تومان بود که امسال ۱۱ میلیون تومان شده است.

  • جولان ۱۱ میلیون بدون بیمه  

با این همه حق بیمه بسیاری از مردم از حق بیمه‌های بالای شخص ثالث خودرو شاکی هستند و برخی نیز توان پرداخت آن را ندارند؛ به گونه‌ای که بر اساس اعلام اخیر غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی، ۲ میلیون خودرو و ۹ میلیون دستگاه موتور سیکلت در کشور فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند. این در حالی است که بیمه شخص ثالث اجباری بوده و نباید خودرو و موتورسیکلت بدون بیمه نامه در کشور داشته باشیم.

بنایی در گفت وگو با خراسان مطرح کرد: بررسی نرخ بیمه شخص ثالث پس از تعطیلات مجلس محمداکبری - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این که مجلس به موضوع افزایش نرخ بیمه شخص ثالث ورود می‌کند گفت: باید افسارگسیخته بیمه به نفع اقشار آسیب‌پذیر تعدیل شود.

محمد باقری بنایی با بیان این مطلب اظهار کرد: نرخ بیمه شخص ثالث خودرو نیاز به سامان‌دهی دارد زیرا هم اکنون اقشار متوسط جامعه قادر به پرداخت رقم در نظر گرفته شده  بیمه خودروی خود نیستند.

وی افزود: کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی در نخستین جلسه بعد از تعطیلات صحن مسئله افزایش نرخ بیمه شخص ثالث را در دستور کار قرار می دهند  و آن را بررسی می‌کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس خاطرنشان کرد: هرچند افزایش نرخ بیمه شخص ثالث همواره در تبعیت از افزایش نرخ دیه در کشور بالا می رود اما در شرایط فعلی نرخ بیمه نیاز به تعدیل دارد تا همگان قادر باشند خودروی خود را بیمه کنند.

وی تصریح کرد: لازم است با در نظر گرفتن منابعی برای شرکت‌های بیمه “تعدیل نرخ بیمه شخص ثالث” به نفع اقشار آسیب‌پذیر در بودجه سال آینده دیده شود. گفته می‌شود برخی به دلیل بالارفتن نرخ بیمه  خودروی خود را بیمه نمی‌کنند.

بنایی گفت: هم اکنون نرخ بیمه برای خودروهایی که ارزنده به شمار نمی‌روند حدود ۲ میلیون تومان است و این به هیچ عنوان منطقی نیست و ضرورت دارد این ارقام مورد تجدید نظر قرار گیرد.

کد خبر 526938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha