یک نفر باید به فرهاد می‌گفت که روی نیمکت لرزان سرخابی‌ کمر بزرگانی چون پروین، دایی، قلعه‌نویی و ... هم با کوله‌باری از افتخار و محبوبیت خم شده است. هوادار اینجا نه فرصت «بی‌وفایی» می‌دهد نه تکرار اشتباه. اینجا باید هر روز، روز خوب تو باشد. 

فرهاد-مجيدي.jpg

همشهری آنلاین - رضا جوکار: استقلال با فرهاد مجیدی همچنان در مسیر عکس استراماچونی قدم برمی‌دارد. اسب زین شده‌ای که تحویل سرمربی این روزهای استقلال شد از نفس افتاده و یک به یک پله‌های لیگ برتر را به شکل معکوس طی می‌کند و حالا دسترسی به سهمیه آسیا هم با این روند غیرممکن به نظر می‌رسد. این تاوان بزرگی است که فرهاد،مدیران استقلال و هواداران آبی در رقم خوردن آن سهیم هستند. 

روزی که هواداران غیرمجازی استقلال به بازیکن محبوب هشدار دادند که به قلمرو استرا وارد نشود انتظار چنین روزهایی را می‌کشیدند. اما کاش فرهاد روزی که امضای معنوی هواداران را پیش شرط حضورش روی نیمکت استقلال خوانده بود تنها برای همین یک بار پای حرف‌های مجازی‌اش می‌ایستاد.

اما او حریف وسوسه‌ای که دام محبوبیت برایش چیده بود نشد. امضای معنوی را از طرف هواداران استقلال پای  برگه توافقش با باشگاه زد تا به آنچه دیر یا زود حق خودش می‌دانست برسد.

یک نفر باید به فرهاد می‌گفت که روی نیمکت لرزان سرخابی‌های پایتخت کمر بزرگانی چون پروین، دایی، قلعه‌نویی و ... هم با کوله‌باری از افتخار و محبوبیت خم شده است. معرکه‌ای که «سلطانش»هو شد و «شهریارش» با چشم کبود مجبور به استعفا. جایی که بازگشت پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ روی نیمکتی که در اختیار توست سال‌هاست که کابوس تلخ هوداران است. هوادار اینجا نه فرصت «بی‌وفایی» می‌دهد نه تکرار اشتباه. اینجا باید هر روز، روز خوب تو باشد. 

مربیگری در استقلال یکی از «واقعی‌ترین» شغل‌های دنیاست. جایی که اگر ببازی از کف و هورا و قلب‌های آبی و «شاه فرهاد» خبری نیست. اینجا صفحه‌ شخصی‌ نیست که هر چه دل تنگت‌ می‌خواهد بنویسی و منتظر لشگر لایک کنندگان باشی.

هوادار انتظار دارد بعد از دو شکست و یک تساوی و از دست رفتن شانس قهرمانی کمی هم از سهم خودت در به باد دادن رویاهایش بگویی. اگر همچنان اصرار به حفظ سنگر مجازی داری همان جا دو خط هم برای‌شان دست کم از انجام «حرکات کششی» در تمرینات استقلال بگو. کمی از مصدومیت‌های سریالی بازیکنانت که یک به یک دراز به دراز می‌افتند و فصل را از دست می‌دهند بگو. تصور نمی‌کنی یک جای کار می‌لنگد. کیفیت فنی استقلال و مشکلات بدنی این تیم را که نمی‌شود گردن ویلای امیردشت و کارمند شهرداری انداخت!

شاید این از اقبال بلند فرهاد باشد که آفت کرونا به فوتبال زد تا آن روی سکه را کمی دیرتر ببیند.  کاش یک نفر به فرهاد می‌گفت برادر شما که طاقت بازخواست دستیارت را هم نداری و دو هفته متوالی او را از حضور در نشست در کنفرانس خبری منع می‌کنی چه تصوری از دنیای مربیگری داشتی؟

نمی‌شود که همیشه سهم شما از فوتبال هلهله‌اش باشد! در پنجمین دهه از زندگی پاسخ هواداری که تو را تا قله قاف محبوبیت بالا کشید واکنش بی‌ربط در فضای مجازی نیست. بعد از پایان هر بازی و پیش از رسیدن به دنیای مجازی کمی هم با هودارانت در دنیای واقعی قدم بزن! 

برای نشستن روی نیمکت استقلال جنم و دانش مربیگری لازم است، اگر اینها را در خود نمی‌بینی قبل از اینکه امضای معنوی هوادار روی سکوها را بشنوی،  خودت «رفیق نیمه راه» شو، هوادار بخشنده استقلال این‌بار استقبال می‌کند. 

کد خبر 526824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    9 0
    فرهاد در حد استقلال نیس
  • گانوسا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    11 2
    با اینکه شدیدا پرسپولیسی هستم اما قلم زیبای نویسنده دلم رو به حال هوادارای استقلال سوزوند
  • گانوسا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 1
    با اینکه شدیدا پرسپولیسی هستم اما قلم زیبای نویسنده دلم رو به حال هوادارای استقلال سوزوند
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    8 0
    فرهاد اين 4 رو بايد اخر فصل با پوكر پرسپوليس نشون بده
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    11 0
    مگه نمیدونید ‌ایشون مربیه مجازیه ؟؟وقتی کسی روکه تو لیگ ۴ بهش تیم نمیدند بیارندش سرمربیه استقلال کنند همین میشه.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    6 1
    فالور با فالوینگ فرق می کنه. این بنده خدا کسانی رو که خودش دنبال می کنه حذف کرده
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 6
    وقتی وزیر یک تنه میاد به استقلال گل به خودی میزنه مجیدی باید چکار کنه !؟ زورش به وزیر قرمزی نمیرسه.
  • اميرعلي IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 2
    اون روزی که جار زدیم به نشانه اعتراض کسی نباید بعد استراماچونی سرمربی بشه و این تیم بدون سرمربی لیگ رو تموم کنه فرهاد مجیدی خودشو بازیچه کرد.فکر میکرد اون تیم استرا ساخته و پرداخته یک ماه کنار هم بازی کردن با این سیستم مدرن هس و میتونه با خیال راحت جام بگیره.الان بیا تحویل بگیر.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    6 0
    گل گفتی.
  • Amir IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 2
    با سلام به آسمان آبی رنگ بی انتها دوستان آبی این بنده حقیر زمانی بازیکن رده‌ جوانان استقلال بودم از شما بزرک دل ها بیش از این صبر و حمایت برای عشق تون طلب میشه فرهاد یک ماه ستاره استقلال گشوده که خود ماها میخوایم خرابش کنیم کمی خواهشن حمایت از استقلال و فرهاد تا آخر راه به امید روزهای آبی در یا علی مدد
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 1
    چوب خدا صدا نداره اقای مجیدی ، شما هنوز استرا نرفته بود رفتی باشگاهو‌قرارداد بستی از هولت
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 0
    بشین تو خونت از اینستا مربیگری كن
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 0
    كاري كه تو با استقلال استراماچوني كردي چنگيز مغول با ايران نكرد
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    6 0
    من اونجايي فاتحه استقلال رو خوندم كه تو داربي قائدي رو كشيدي بيرون. اينكاره نيستي
  • شاملو IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    زماني استقلال تيمي بود كه پشت ها رو مى لرزاند واقعا گريه اور است دوستان استقلالي من بايد خوش بين بود اميدوارم باز هم اين تيم ملي به زودي زود به درخشد بايد اميدوار بود
  • حسین رفيعی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    فرهاد هم شد مربی؟