با وجود آنکه انفجار پی درپی افشانه‌های حشره‌کش، عملیات اطفای حریق در کارخانه مینو را با دشواری مواجه کرده بود، آتش‌نشانان با حمله به کانون‌های آتش، موفق به اطفای آن شدند.

به گزارش روابط عمومی آتش‌نشانی تهران، ساعت 8 و 30 دقیقه صبح دیروز، با گزارش آتش سوزی گسترده در کارخانه تولیدی مینو، ماموران 7 ایستگاه  اطفای حریق به همراه یک گروه امداد و نجات و خودروهای مخصوص حمل کف و آب به محل حادثه اعزام شدند و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند.

تقی رضوانی ـ مدیر عملیات منطقه 4 آتش‌نشانی تهران‌ـ درباره عملیات آتش‌نشانان در این حادثه گفت: زمانی که نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی به محل حریق رسیدند، شعله‌های آتش در این انبارها به ده‌ها متر می‌رسید و همراه با انفجارهای پی‌در پی و مهیب قوطی‌های حشره‌کش، سقف سوله‌ها در اثر حرارت ایجاد شده ریزش کرد.

به‌طوری که عملا شرایط بسیار سختی برای کنترل حریق ایجاد شد. خصوصا که در پی هر انفجار، تعداد زیادی قوطی اسپری از اطراف به سوی نیروهای عملیاتی پرتاب می‌شد. 

در این مرحله از عملیات با توجه به انفجار حشره‌کش‌ها، ماموران با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و ماسک‌های تنفسی، در کمتر از30 دقیقه توانستند از گسترش حریق به سوله‌های مجاور جلوگیری کنند، آنها سپس از 2 جبهه شرق و غرب با استفاده از ده‌ها رشته لوله آبدهی فشار قوی و همچنین کف، اقدام به پیشروی به سوی کانون‌های حریق کرده و در نهایت در ساعت 10 صبح موفق به مهار و اطفای کامل این آتش‌سوزی شدند.

وی در مورد مصدومان و میزان خسارات وارده در این حادثه افزود: خوشبختانه در این حادثه، آسیب جانی چندانی وارد نشده  و فقط یک نفر از کارگران شرکت، به‌طور سطحی دچار مصدومیت شد که به مرکز درمانی انتقال یافت.

وی ادامه داد: با خاموش شدن آتش، تحقیقات درباره چگونگی ایجاد آتش‌سوزی و همچنین میزان خسارات وارده از طرف یک گروه از کارشناسان حوزه بررسی علل حریق و حوادث این سازمان آغاز شده است.

کد خبر 52682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز