رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی البرز با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان اعلام کرد که طبق بررسی‌ها بیماری کرونا مرتب در حال تغییر ماهیت است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حسین کریم گفت: کرونا علائم و حرکتی غیرقابل‌پیش‌بینی دارد و مرتب تغییر ماهیت می‌دهد، هر زمان با یک‌شکل بیماری مواجه هستیم، در ابتدا بیشترین علائم تب بود و بعد از مدتی مشاهده شد که تب در همه افراد نیست، درد عضلانی شدید، بی‌حسی، تغییر چشایی و بویایی به علائم افزوده شد و در مراحل پیشرفته به سمت سرفه و تنگی نفس می‌رفت.  

وی ادامه داد: به‌تدریج علائم دیگری ثبت شد مانند علائم گوارشی شامل تهوع، دل‌پیچه، اسهال و استفراغ و اکنون نیز علائم پوستی و چشمی اضافه‌ شده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: این بیماری با یک سری علائم شروع شد و هر بار علائم دیگری به آنها اضافه می‌شود.  

 کریم در خصوص وضعیت استان البرز گفت: با اینکه در آغاز موج اول کرونا شیب تند پیدا کرد اما با همکاری خوب مردم این موج کاهش یافت و حتی چند هفته مرگ‌ومیرهای کرونایی در استان متوقف شد اما اکنون حدود ۲ هفته است که میزان شیوع این بیماری به‌سرعت بالا رفته و نگران‌کننده است.  

وی اظهارکرد: تا قبل از ۲ هفته پیش آمار بستری‌ها در استان پایین آمد و حدود ۲ بخش به درمان بیماران کرونا اختصاص دادیم، همه بیمارستان روال عادی کاری داشتند تا وضعیت سفید پیش رفتیم اما به‌یک‌باره موج دوم رخ داد و آمار و ارقام نشان می‌دهد که با شیبی تند در حال افزایش است.  

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی البرز افزود: اکنون باید موضوع رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده بیش‌ازپیش موردتوجه مردم قرار گیرد و در ادارات و مکان‌های تجمعی موضوع پروتکل‌های اجباری شود.  

کد خبر 526535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha