استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است که در وضعیت قرمز به سر می‌برد و این مدت در حال طولانی شدن است و باید با تمهیدات اندیشیده‌شده، این وضعیت تغییر یابد.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که یکشنبه شب (۸ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست، نظرات فرمانداران و دانشگاه‌ها علوم پزشکی و مدیران مختلف خوزستان ارائه شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی افزود: مقرر شد فرمانداران در بحث برگزاری مراسم ترحیم جدی‌تر ورود کنند و مانند کاری که در ماهشهر انجام شده است، عمل کنند و تعهد شود حداکثر ۱۰ نفر در مراسم خاکسپاری اموات حضور پیدا کنند در غیر این صورت اجازه دفن داده نمی‌شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم مدیریت شرایط استان، گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته و بیماران سرپایی کاهش پیدا کرده است اما همچنان روند بستری ثابت و شیب آن بسیار کند است؛ این مساله فشار بیشتری بر روش درمانی وارد می‌کند.

شریعتی بیان کرد: علاوه بر کاهش مراجعین، موارد بستری نیز باید کاهشی شود و مبتلایان با حال بد که به بستری نیاز دارند باید کاهش یابند که لازمه این امر، کاهش روند ابتلا است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با کاهش مراجعه به مراکز درمانی، در یکی دو هفته آینده موارد بستری نیز کاهش یابد.

استاندار خوزستان افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودداری از شرکت در مراسمات عزاداری و عروسی و خودداری از شرکت در هرگونه تجمعات لازم است و مردم باید به این موضوع توجه کنند اما متاسفانه در بسیاری از مناطق به این مساله توجه نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از شهرهای خوزستان که در هفته گذشته وضعیت نارنجی داشتند اکنون در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و شرایط بهتری دارند اما برخی از شهرها همچنان نارنجی یا قرمز مانده‌اند که این مساله به علت عدم رعایت مردم است.

شریعتی بیان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا بر این شرایط فائق آییم. اکنون هنوز وضعیت ۹ شهر خوزستان قرمز است و باید تلاش شود وضعیت این شهرها بهبود یابد.

وی گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است که در وضعیت قرمز به سر می‌برد و این مدت در حال طولانی شدن است و باید با تمهیدات اندیشیده‌شده، این وضعیت تغییر یابد. فرمانداران، بخشداران و دهیاران موظف شدند جدی‌تر در این زمینه ورود کنند و امیدواریم شرایط را بهبود دهیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در خصوص شهرهای قرمز پیشنهاداتی به مرکز داده شده است و در صورت موافقت، محدودیت‌ها اعمال خواهد شد که این مسائل فردا نیز پیگیری خواهد شد.

شریعتی افزود: بنا شد همچنان کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و تعطیل باشند و سینماها نیز در هفته جاری تعطیل خواهند بود.

پنج شهر خوزستان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پنج شهر خوزستان همچنان با وضعیت قرمز ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

دکتر سیدمحمد علوی دوشنبه نهم تیر اظهار کرد: شهرهای آبادان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر در حال حاضر از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز دارند و شهرهای مسجدسلیمان، ماهشهر، کارون، خرمشهر هم وضعیت نارنجی دارند.

وی تصریح کرد: مابقی شهرهای خوزستان از نظرشیوع کرونا وضعیت زرد دارند و تا این لحظه هیچ‌ شهری در خوزستان از لحاظ شیوع کرونا سفید نیست.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این که قرمز بودن وضعیت استان خوزستان  به ۶ هفته رسیده است توضیح داد: با توجه به فشاری که روی سیستم درمانی و بهداشتی است باید محدودیت‌هایی برای نفس کشیدن سیستم درمانی اجرایی شود.

وی گفت: محدودسازی در برخی مکان‌ها و ترددها به ویژه در حاشیه شهرها باید جدی گرفته شود و اقداماتی از جمله دور کاری ۵۰ درصد کارکنان، تعطیلی بازارهای سرپوشیده و برخی مراکز آموزشی و مهدکودک‌ها، دفاتر ازدواج، مراکز تعویض پلاک، برگرداندن سقف تراکنش تا ۱۰۰میلیون ریال، ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم و عروسی انجام شود.

علوی توضیح داد: با توجه به در پیش داشتن ماه محرم ضرورت دارد تدابیری ویژه این ماه نیز اندیشیده شود.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را تاکنون ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان کرده‌اند.  

کد خبر 526503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    6هفته یعنی 42 روز روزی 10 نفر هم فوت کرده باشند یعنی خوشبینانه420 نفر بر اثر کرونا فوت کرده اند، تازه الان به این فکر افتادید که تعطیل کنید!!! ا الان هم تعطیل کنید خیلی ها بر اثر گرسنگی خواهند مرد... واقعا متاسفم...